מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

בחירת צבעים בעיצוב לוגו

בחירת צבעים בעיצוב לוגו

/ דרור זורע

בחירת צבעים בעיצוב לוגו

אנו מוקפים לאורך כל חיינו בצבעים ואיננו מסוגלים להישאר אדישים להם. צבע למעשה הינו תופעה פיסיקלית פשוטה אך הוא גם תופעה פסיכולוגית (הפירוש שהמוח שלנו נותן לאור באורך גל מסוים שהעין שלנו קולטת), עוד מילדותנו המוקדמת אנו לומדים לפתח רגשות כלפי הצבעים ומבצעים פעולות והחלטות יומיומיות בהסתמך על צבעים.

כאשר אנו רואים את הצבעים, אנחנו מגיבים מיד. זה קורה מהר יותר מאשר אנו יכולים לקרוא מילה אחת. למעשה, המוח עושה חיבורים של צבע וצורות לפני שהמודע אפילו יודע על מה אנחנו מסתכלים

היום אנו יודעים על הקשר החזק בין צרכנים וצריכה לבין צבע, ידע שנצבר בעקבות עשרות מחקרים וניסויים מבוקרים ועל כן בבניית מותג, בעיצוב לוגו וערכת הזהות העסקית, בחירת הצבעים ושילובם הינה קריטית להצלחת המותג.

 

הצבעים נחלקים לצבעים חמים – אדום, כתום, צהוב וכל גוניהם, ולצבעים קרים – כחול, אינדיגו, סגול ועוד. הצבעים החמים מעוררים וממריצים ואילו הקרים מרגיעים וממתנים. הירוק הוא צבע מאוזן מכיוון שהוא שילוב של צהוב, שהוא צבע חם ושל כחול, שהוא צבע קר, ועל על כן הירוק הינו צבע ממתן ומאזן.


הלוגו הינו חלק בלתי נפרד מהזהות של החברה שלך וממה שאתה מעוניין לשדר לקהל לקוחותיך. לאחר שלב עיצוב הלוגו, בדרך כלל בונים זהות עיצובית (( Identity מתבססת על ערכת צבעים נבחרת אשר על בסיסה נשענים כל האלמנטים התדמיתיים כמו: כרטיס ביקור, ניירת עסקית, מעטפות, טמפלט למצגת עסקית, שילוט חוץ ופנים, נקודת המכירה ועוד.

 

הצבעים – משמעות והקשרים:

 

צהוב אסוציאציה של שמש, אור, קיץ, קלילות, ילדותיות, שובבות ואנרגיה. מצד שני לעיתים משויך לאזהרה, רעל, אנרגיה גרעינית וכו.

 

כחול צבע עמוק, משדר קרירות, שלום ושלווה, נאמנות והרמוניה בעסקים משדר מכובדות.

 

תכלת צבע השמיים, משדר ריחוף, רוגע, רומנטיקה.

סגול צבע הלבנדר הינו צבע עשיר שמשדר אצילות ויוקרה אם כי יכול להדיף גם מסתורין. מסמל משפט צדק, ממלכתיות וחוזק.

 

ורוד צבע שמסמל רוך, מתיקות, מזכיר תינוקות וילדים, תמימות ועדינות. לרוב הוא בהקשר נשי.

ירוק משדר רעננות וקלילות, צמיחה והתחדשות, כסף ונדבנות. הצבע הירוק לעיתים בשימוש עבור זהות של חברות פיננסיות ובנקים ולרוב גם במוסדות בריאות, בתי חולים ותעשיית תרופות.

אדום נחשב החם והאגרסיבי מבין הצבעים, מייצג תשוקה ואהבה, פראיות ומהירות, תחרות ותוקפנות. האדום הינו צבע דומיננטי מאוד.

 

כתום צבע חם הבנוי מאדום וצהוב, מעורר, ממריץ ומסמן התלהבות וחדשנות.

 

בורדו צבע חזק ממשפחת הצבעים החמים, צבע היין שמשדר ממלכתיות ואצילות.

 

חום צבע האדמה ממשפחת הצבעים החמים, מסמל שייכות, משפחתיות וביטחון. במקרים מסוימים גם נוסטלגיה וזיכרונות.

 

שחור צבע כבד ורציני משמש גם כסימן לאבל אך אם כל זו משדר אלגנטיות רשמיות וחוזק. הצבע השחור משתלב היטב עם שאר הצבעים.

 

אפור צבע שקט וניטרלי, במקרים מסויימים ישדר עצב ודאגה אך בקונוטציה עסקית יסמל רשמיות יציבות וחוכמה.

 

לבן צבע הניקיון והטוהר, מסמל פשטות רוגע ועדינות, תקווה ותחילת חיים חדשים. במקרים מסוימים גם אלוהות וקודש. מאוד פופולרי באתרי אינטרנט וכרקע לטקסט רץ.

 

זהב / כסף צבע המלוכה, משדר כבוד ויוקרה, עליונות וכוח. כדאי להיזהר משימוש יתר בצבעים אלו כי יכולים לשדר במקרים מסויימים התנשאות ונובורישיות. 

 

דרור זורע
מנכל משותף logo4biz.com
מנכל משותף logo4biz
logo4biz.co.il
Logo4biz.co.il הוקמה ע"י חברת פרופגנדה בעקבות ניסיון רב שנצבר מעל 10 שנים בתחום העיצוב השיווקי בארץ ובעולם ובאה לתת מענה לצרכי עיצוב לוגו ותדמית לעסקים קטנים ובינוניים
קישור לאתר
עסקים - שיווק ופרסום
תאריך: 1/4/2011
תגיות:   עיצוב לוגו    לוגו חדש    עיצוב גרפי    מעצב גרפי    גרפיקה    כרטיס ביקור    ניירת עסקית    מותג    מיתוג    


פרסומות

פולדרים ובזול
יש לך עסק? רוצה לשפר את התדמית שלו? שימוש בפולדרים יעשה את העבודה
פולדרים
 

ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - שיווק ופרסום

שילוט במודיעין / לילך כהן
ם עסק חדש, אתם צריכים שילוט שיאמר לעוברים ושבים שהעסק שלכם נמצא במקום. זהו אמצעי הפרסום הזמין ביותר, אם הוא מבוצע נכון. אז איך בוחרים שילוט במודיעין מהם סוגי השלטים הקיימים? כל התשובות במאמר שלפניכם.
כרטיסי ביקור- לא רק לעסקים / מרטין בוקסדורף
נכון, כולנו מכירים את כרטיסי הביקור כעניין עסקי נטו, אך ידעתם שבמדינות אחרות כאשר פוגשים בחורה בבר, נותנים לה כרטיס ביקור?
דפוס חשוב: הזמנות לאירוע / אביב יועצים
בדרך כלל אנו באים במגע עם בית דפוס כחלק מההכנות של אירוע מרגש בחיינו: חתונה, ברית או בריתה, בת מצווה או בר מצווה. באירוע זה אנו רוצים לשלוח הזמנות אישיות ומיוחדות.
דפוס מול אינטרנט / אביב יועצים
עם התפתחות האינטרנט החלו להישמע חששות באשר לעתידם של מוצרי דפוס: הפרסום בדפוס, דפוס העיתונים והספרים, עתיד בית דפוס ועוד. במאמר זה ננסה לבחון האם החששות מוצדקות.
דפוס ומוצריו שכל עצמאי צריך / אביב יועצים
עכשיו אחרי שהקמת את העסק, נרשמת כחוק ושיווקת את עצמך, הלקוחות מתחילים לזרום וכדאי שתפנה לבית דפוס ותדפיס כמה מוצרי דפוס משרדיים.
דפוס: החשיבות של מוצרי דפוס לעסק שלך / אביב יועצים
עולם העסקים נאלץ בשנים האחרונות להתמודד עם המדיה הדיגיטאלית. אך מחוץ לרשת האינטרנטית עדיין ממשיכים העסקים להתבצע בצורה דומה מאד לשיטה הישנה ועדיין יש חשיבות לדברי דפוס הנושאים את שם העסק.
דפוס: הפצת פליירים בדפוס- האם זה עובד? / אביב יועצים
אנשים אולי מקטרים כשדוחפים לידיהם דברי דפוס, אבל האמת היא שאחוז מאד גבוה מהם בוחנים את הפלייר ואת דבר הדפוס, מתוודעים לשם העסק ובודקים האם הפלייר רלוונטי עבורם.
מוצרי קד"מ ככלי למיתוג ולהעצמת המותג בקרב הלקוחות / טקסס מוצרי פרסום ומתנות עם לוגו
מוצרי קידום מכירות ממותגים במותג ופרסום שלכם , הם כלי שיווקי רב עוצמה לחיזוק המותג שלכם ולהעצמת המיצוב העסקי בקרב לקוחתכם במאמר זה נסקור על היתרונות ועל הדרכים להפקת המוצר קד"מ הטוב ביותר
שינויים חריפים בתחומי הדפוס והאלומיניום- האינטרנט מוריד מחירים / מרטין בוקסדורף
הפרסום באינטרנט הוריד את רמות המחירים בכל התחומים הקיימים אצל בעלי מקצוע ובעלי עסקים בכלל. איך נתח הרווחים יורד בגלל האינטרנט
דפוס: מבט מבפנים / אביב יועצים
יש הרבה מעצבי דפוס שעובדים כפרילנסרים בנוסף לעבודתם כשכירים, והם חוו על בשרם מגוון של לקוחות. מעצבים בדרך כלל רואים את עצמם כאומנים, ולכן הם לא יסכימו לכל בקשה של לקוח.
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים