מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

לימודי רפלקסולוגיה

לימודי רפלקסולוגיה: מה העבר לובש?

/ אביב יועצים

לימודי רפלקסולוגיה: מה העבר לובש?

לימודי רפלקסולוגיה מלמדים לא מעט דברים חשובים. אחד מהדברים הפחות צפויים שניתן ללמוד באמצעות לימודי רפלקסולוגיה הוא כיצד העבר מתלבש: כיצד משהו שמקורו בעבר לובש צורה מודרנית בגלגול העכשווי שלו.

רפלקסולוגיה, כך מלמדים אותנו המומחים בתחום, יסודה בחוכמות עתיקות שהיו מוכרות בתרבויות שונות ברחבי העולם. את היסודות לתורת הרפלקסולוגיה ניתן למצוא במצרים הפרעונית, בסין העתיקה, בתרבויות הגדולות של אמריקה הפרה קולומביאנית ועוד. לימודי רפלקסולוגיה אפשריים רק אם מבינים את היסודות העתיקים של התורה הזו. אבל לימודי רפלקסולוגיה אינם לימודים היסטוריים שבהם לומדים שפה עתיקה שאיננה בשימוש או לימודים תיאולוגיים שבהם חוזרים על הקודקס הקדוש העובר מדור לדור ללא שינוי. לימודי רפלקסולוגיה נועדו להכשיר מטפלים שישתמשו בתורת טיפול מודרנית כדי לפתור בעיות רפואיות מסוגים שונים. רפלקסולוגיה איננה שריד בלתי משתנה לעבר עתיק. ההיפך הוא הנכון. הרפלקסולוגיה המודרנית נוצרה מתוך המפגש של רעיונות עתיקים עם תגליות המדע המודרני. זו הסיבה לכך שכאשר לומדים לימודי רפלקסולוגיה לא לומדים היסטוריה עתיקה אלא לומדים את כל מה שהמדע המודרני יכול להציע בכל מה שקשור לכפות הרגליים בפרט ולגוף בכללותו.

כאשר בוחנים את התחום של לימודי רפלקסולוגיה ניתן להתרשם מכך שמדובר בתחום מודרני לחלוטין. השפה שבה נעשה שימוש, עולם המושגים העשיר במונחים רפואיים מודרניים, השיטות והטכניקות ששואבות השראה מההתפתחויות האחרונות בתחום הרפואה וכן הלאה. אין ספק שהידע העתיק לבוש היטב בבגדים מודרניים. הצורה שהוא לבוש כיום הופכת את הידע שעומד בשורש הרפלקסולוגיה לידע מודרני לחלוטין. ייתכן ומצרי שעסק בטיפול בכפות רגליים בעולם העתיק הוא אבי אבות אבותיו של המטפל המודרני. עם זאת המטפל המודרני נמצא במקום אחר לגמרי מזה של המטפל העתיק: לצד הידע שהיה ברשותו של המטפל בעבר – ושחלקו אולי אבד לנו – המטפל של ימינו, בוגר לימודי רפלקסולוגיה, מחזיק בגוף ידע שהועשר על-ידי שנות מחקר ודורות על גבי דורות של מומחים וחוקרים.

אבותינו כבר לימדו אותנו: הבגדים עושים את האדם. אבל הבגדים עושים גם את הידע שמתלבש בהם. הצורה שקיבל הידע העתיק של התרבויות הרחוקות השפיע על הידע עצמו והוא כבר איננו זהה למה שהוא היה פעם – הוא עבר מטמורפוזה באמצעות הבגדים שהוא לבש בעולם המודרני. רפלקסולוגיה היום איננה רק ידע עתיק עטוף בבגדים מודרניים. גם אם הדבר היה כך בהתחלה של הרפלקסולוגיה המודרנית – אי שם במאה ה19 ויותר מכך בחצי הראשון של המאה ה20 – הרי שכיום הצורה שבה היא נעטפה והבגדים שבה היא לבושה השפיעו בצורה עמוקה על הרפלקסולוגיה עצמה ועל הידע שבה. הרפלקסולוגיה המודרנית – וממילא גם לימודי רפלקסולוגיה – הם תוצר של העולם המודרני ואי-אפשר לנתק אותם מהעולם שבו הם מתקיימים.

הבגדים הללו שבהם העידן המודרני הלביש את הידע העתיק שיחקו תפקיד נוסף בהיסטוריה של רפלקסולוגיה בכלל ושל לימודי רפלקסולוגיה בפרט. בגדים אלה היו גם אמצעי הגנה שבזכותם הידע העתיק שרד את המהפכה המדעית והמודרנית ולא נעלם בתהום הנשייה. תורות שלא השכילו להתעטף בבגדים מודרניים נעלמו מאיתנו. תודות לבגדי המגן שלבשה הרפלקסולוגיה כיום אנחנו יכולים ללמוד לימודי רפלקסולוגיה ולשמר את הידע העתיק בצורתו המודרנית.

אביב יועצים
כתיבת תוכן איכותי.
כתיבת תוכן איכותי.
אביב יועצים
ייעוץ שיווקי וקידום אתרים באינטרנט.
מרכז הארץ
-
קישור לאתר
חינוך ולימודים - כללי
תאריך: 2/2/2011
תגיות:   לימודי רפלקסולוגיה    


ממומן

מאמרים נוספים בתחום חינוך ולימודים - כללי

לימודי עיצוב גרפי פיתוח הדמיון / סלביק גבריאלוב
בכל מקום שאנו הולכים אנחנו משתמשים בעניים שלנו, כדי לחפש ולקטלג את הסביבה שבה אנו נמצאים.
לימודי רפלקסולוגיה: מה העבר לובש? / אביב יועצים
לימודי רפלקסולוגיה מלמדים לא מעט דברים חשובים. אחד מהדברים הפחות צפויים שניתן ללמוד באמצעות לימודי רפלקסולוגיה הוא כיצד העבר מתלבש: כיצד משהו שמקורו בעבר לובש צורה מודרנית בגלגול העכשווי שלו.
חוגים לילדי הגן / עמרי אימבר
אז מה באמת אומר לכם המשפט – "בגן שלנו הילדים משתתפים בחוג __X__"? בדרך, רק את השם של החוג. מה עושים בחוג תנועה? מה זה ריתמוסיקה? ומי היא ה"מנגנת"? המשיכו לקרוא כדי לגלות...
תאוריית האינטיליגנציות המרובות של גארדנר ושימושה במסגרות חינוכיות / עמרי אימבר
תאוריית האינטיליגנציות המרובות של האוורד גארדנר פרצה דרך בתפיסת הערכת האינטיליגנציה האנושית. התאורייה עומדת בניגוד לתפיסת ה"חוכמה" עד כה שהיתה נמדדת ע"י מבחני איי.קיו בלבד ולמעשה מציעה שיטה שהיא אומנם
חוגי העשרה לגיל הרך / עמרי אימבר
במאמר זה נתייחס למגוון החוגים לגיל הרך ולמחיריהם המשתנים בשוק, אך ראשית חשוב להבין כי בתחום החוגים לגיל הרך ישנם מספר עולמות שונים, נתייחס כאן לשניים מהם.
כיצד לבחור חוג לילדים / עמרי אימבר
חוגים הם נושא חשוב בכל בית. בין אם בגן, בצהרון או בשעות אחר הצהריים, היום ברור לכל אם ואב כי חשוב להעשיר את הילדים בתכנים נוספים לתוכניות הלימודים הפורמליות. במאמר זה נבחן את כל הנקודות החשובות בתחום.
הדרכת הורים בשילוב פענוח ציורי ילדים / מיכל וימר
פענוח ציורי ילדים הינו כחלק בלתי נפרד מהדרכת הורים ומאפשר לשלב בין נקודת המבט והחוויות של ההורים לזה של הילד – הילדים מציירים פעמים רבות גם את הקושי שמוכר להורים, אך גם את 'הפאזל האישי'.
ללמוד וללמד לחשוב - תהליך להוראה ולמידה אקטיבית / תמיר חכם
כתיבת מאמר זה נובעת מהמצוקה האישית שלי כהורה בראותי את ילדיי לא לומדים לא קוראים
לימודים – מגוון רחב של אפשרויות / קופירטיינג פלוס
בוגרי התואר הראשון ישנה תחרות גדולה ולכן פעמים רבות יש כאלו שיבחרו לימודי תואר שני כדי להשיג יתרון על המתחרים. יש גם מי שבוחר בכך מתוך רצון להתקדם באקדמיה או למשרות שמחייבות סיום בהצלחה של תואר שני.
בתי ספר פרטיים בישראל / איל פטרן
בשנים האחרונות יותר ויותר הורים בוחרים לשלוח את ילדיהם לבתי ספר פרטיים. משנות השמונים קמו בישראל יותר מ-200 התארגנויות להקמת בתי ספר פרטיים. בשנים האחרונות ישנה עליה מתמדת בקצב של רישום ההתארגנויות.
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים