מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

עליית מחירים

"הצצה מבעד לקליפה"

/ יובל לובנשטיין

ביצים – בעקבות עליית מחירי הצרכן –"הצצה מבעד לקליפה"

 

 

שוק הביצים בישראל גדל בשנים האחרונות בקצב של כ- 15% לשנה.

מעריכים את הקיפו בכ- 135 מליון ביצים לחודש או כ- 1.6 מיליארד בשנה.

אומדן השוק "המבורקד" (ללא יצוא,מוסדות,מסעדות ותעשיה) מגיע לכ- 650 מליון שח בשנה.

שלושה שחקנים גדולים בשוק : תנובה,שחקן מרכזי,(לא יצרן, אך קולט, אורז ומשווק) ,גליקסמן ולסר.

 

עליית המחירים האחרונה בגובה של כ- 7% היא על הביצים בפיקוח, אשר כוללת את מרבית השוק ללא אורגני,חופש וסופר טריות.

עליית מחירי הצרכן נובעת בעיקר מעליית מחירי הגרעינים, המשמשים להכנת התערובת להזנת העופות.

 

למרות שהמוצר הוא בסיסי, בשנים האחרונות הוא זוכה לעדנה ולייתר תשומת לב וטיפול מצד העוסקים בו.( קיים דמיון קל בין שוק זה, למהפך הצרכני במדף הלחמים)

רשתות השיווק ובעיקר מגה והפרטיים נותנים לקטגוריה דגש, בכל הקשור לשטחי תצוגה,קירור וקשרים מסחריים עם ספקים מובילים ואיכותיים.

הרשתות זיהו שהן יכולות להגדיל באופן ניכר את הפדיון והרווח, במידה ויציגו "בגובה העיניים" את הביצים, "שהן חפצות ביקרן" – תרתי משמע.

נמצא כיום ברוב נקודות המכירה את האורגני,חופש,סופר טרי,גודל XL

במיקומים הנגישים לצרכן – כאשר שאר הגדלים, מונחים המקומות, אשר הגישה אליהן נוחה פחות.

 

כמה נתונים שאולי תצאו לנכון לדעת:

 

* הביצה מחולקת ל-3 : קליפה, החלבון והחלמון (הצהוב)

*ייצור הביצים נעשה רובו בלולים בשתי שיטות:סוללות ולולי חופש.

  תעשיית הביצים זוכה לביקורות מצד גופים המתנגדים לתנאי האחזקה 

  של המטילות בלולי הסוללות.

  לולי חופש – שטחי המחייה משופרים

  אורגני – תזונת המטילות אינה מכילה הורמונים ותוספים מלאכותיים.

* מטילה ממוצעת – מטילה כ- 300 ביצים לשנה.

* אחת האלרגיות הנפוצות במזון היא אלרגיה לביצים.

* באופן סטטיסטי אחת מתוך אלף ביצים נגועה בחיידק הסלמונלה.

   טיפול בחום משמיד את הסלמונלה והתרבותם נעצרת בקירור.

* יש לקנות רק ביצים מסומנות בשם המשווק ובתאריך יצור והאחרון

   לשיווק.

* חל איסור לשטוף ביצים, שכן שטיפה מסירה את השכבה המגנה על  

   הביצה ומסייעת לזיהומים לחדור פנימה.

* קיימת עדיפות בריאותית לאכילת ביצים קשות, בדגש אצל ילדים

    ומבוגרים.

 

יש להקפיד על קניית ביצים בחנויות בהן האחסון הוא בתנאי קירור של 4 מעלות ( בעדיפות שנייה ליד מקרר החלב).

לא מומלץ לקנות ביצים שמונחות באזורים לא מקוררים.

יש להקפיד לקנות במקומות בהן תנועת הקונים היא רבה והסבירות לטריות גבוהה יותר.

לקנות את הסוג והגודל המבוקש ולא מה שמונח ומוצג לנו מול העיניים.

 

בתיאבון !

 

 

 

 

יובל לובנשטיין, משמש יועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה. בעבר שימש כחבר הנהלה במספר רשתות מובילות בישראל,ממקימי שופרסל דיל.

יובל לובנשטיין
יובל לובנשטיין משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה. בעל ניסיון עשיר הקמעונאות, מלווה חברות בתחום מיזוגים ורכישות.
יובל לובנשטיין משמש כיועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה. בעל ניסיון עשיר הקמעונאות, מלווה חברות בתחום מיזוגים ורכישות. קרא עוד על מסחר וקמעונאות בבלוג של יובל לובנשטיין - הסודות מאחורי המדפים
יובל לובנשטיין
משרד ליעוץ שיווקי ואסטרטגי. קרא עוד על מסחר וקמעונאות בבלוג של יובל לובנשטיין - הסודות מאחורי המדפים
נחל שורק 87
מודיעין
0525527587
089703552
עסקים - ניהול
תאריך: 25/1/2011
תגיות:   יובל לובנשטיין    ביצים    ביצי חופש    מטילה    יועץ לתחום הקמעונאי   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - ניהול

תזרים המזומנים והקשר למבנה ההוצאות העסקי, למבנה התחרות הענפית, והבנק / עוזי פלג
העסקי, קצב הנשימה של העסק (והבעלים) מווסת בהתאם לכמות וקצב האספקה של החמצן העסקי. תכנון וניהול יעיל של תזרים המזומנים מחייב הבנה של מבנה ההוצאות העסקי, הבנת מבנה התחרות הענפית, אמון ורצון טוב של הבנק.
תוצר ניהולי בעייתי, היוצר בעצמו בעיות חדשות הוא וירוס ניהולי / עוזי פלג
שיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות ,הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת.
להצליח בעסקים על פי רונן הלל / רונן הלל
כדי להצליח בעסקים ובנתיב החיים חשוב להקפיד על מספר כללים שאם תיישמו אותם סיכויי ההצלחה שלכם יגדלו.
גיבוש אסטרטגיה שיווקית בחברות המוכרות לעסקים / גיא פרי
בכדי לגבש אסטרטגיה שיווקית בחברות המשווקות לעסקי (B2B), יש להבין את ההבדל במאפייני הביקוש בין שווקים עסקיים לשווקים צרכניים. שימוש בעקרונות נכונים, מאפשר לגבש אסטרטגיה שיווקית עבור חברות המוכרות לע
בחירת ספק מדפים לאחסנה כבדה / עוזי פלג
היא לבחור את ספק המדפים. ההתלבטות היא בין יצרן מקומי, לבין יצרן מחו"ל המיוצג בארץ על ידי גורם שיווקי. ההתלבטות היא לעיתים לא פשוטה, מה גם שרוב הלקוחות לא מכירים תמיד את הנושא ונעזרים ביועצים למיניהם.
הסודות מאחורי המדפים - מדוע הרשתות מגדילות את חלקו של המותג הפרטי שלהן ? / יובל לובנשטיין
יובל לובנשטיין, מסביר בדרכו המיוחדת, מדוע רשתות השיווק לוחצות להעלות את חלקו של המותג הפרטי שלהן על המדף.
קופה רושמת לניהול המכירות / ClickUP .
קופות רושמות חכמות הן פתרון מקיף לניהול בית העסק וניהול המכירות.
מה בין קיצוץ עלויות,חסכון והתייעלות / עוזי פלג
ים במהותם, ומציינים פעולות ומהלכים שמטרתם לשפר את מצב העסק על ידי הוזלות שיביאו לשיפור רווחים, ולשיפור כושר התחרות העסקי, או להארכת משך הזמן לשרוד בשוק, האם שלושת הפעולות זהות ורק הטרמינולוגיה שונה ?.
ארגון עסקי אשר איננו משלב בין אפקטיביות ויעילות הוא ארגון דפקטיבי / עוזי פלג
מספר לא קטן של מאמרים עוסק בקשר או באי קשר בין יעילות ואפקטיביות בארגון עסקי, כמו כן יש הטוענים שיעילות באה לעיתים על חשבון אפקטיביות. במאמר זה אציג את דעתי בנושא בליווי הסברים ודוגמאות.
ניקוי שטיחים / אלי סרוגו
אם היינו אומרים לכם שיש קשר לא מבוטל בין ניקוי שטיחים לבין תפוקת עובדים בארגון, הייתם מאמינים? ואם היינו אומרים לכם שיש מחקר שמוכיח את הקשר הזה?
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים