טיפים להקמת חנות וירטואלית באינטרנט
החלטת להקים חנות וירטואלית משלך באינטרנט וזאת הפעם הראשונה ? איך תבחר את הספק הנכון להקמת חנות וירטואלית ? איך תדע מה לשאול ?
המון פעמים אנחנו אפילו לא יודעים איך לגשת או יותר נכון - איך להתחיל פרויקט מסוים. אשתדל כאן להביא בבהירות ובתמציתיות את הדברים החשובים והנחוצים שיעזרו לך להגיע אל הספק הנכון.
ראשית, יש לוודא שמדובר בחברה בעלת ניסיון מוכח בסחר אלקטרוני ובהקמת חנויות וירטואליות, רצוי גם חברה הנותנת דגש על אפיון קפדני ופרטני - לפי צרכי הלקוח ,בטרם הבנייה ואשר יודעת לייעץ ולכוון בהתאם לענף בו המכירה רצויה ולכן ההמלצה היא ללכת על חברות מנוסות.
כמו כן, בהיעדר אפיון ותכנון נכון תוך ירידה לפרטים הקטנים ביותר ברמה הטכנית או העיצובית , עלולות לצוץ בעיות רבות בהמשך.
יש לוודא כי קיימות אפשרויות בחירה, לדוגמא – הקמת חנות בעיצוב אישי ומושקע על ידי המעצבים איכותיים או תבנית עיצובית חינמית מוכנה מראש וברמה גבוהה. בשני המקרים ניתן ואף רצוי לדרוש לראות עבודות קודמות או אתר דמו, גם אם מדובר בתבנית הניתנת בחינם.
חשוב מאוד לבדוק את ממשק הניהול לפני שלוקחים החלטה. האם הניהול יהיה מסובך וקשה או קל וידידותי? האם בעברית או באנגלית? ובקיצור יש לוודא כי תוכל לעדכן את החנות באופן פשוט ונוח מכל מקום. בנוסף יש לבדוק האם עונה על כל הדרישות? כלומר האם ניתן לדוגמא להוסיף מוצר ,להוסיף קטגוריות ,האם המנהל יכול לצפות בסטטיסטיקות מכירה ורווח בכל רגע נתון?
דבר חשוב נוסף הוא שלא כל בונה אתרים או פרילנסר ידע לפתח כל סוג של אפליקציה בחנות הוירטואלית ושאינה קיימת בחנויות אחרות. אם מדובר באתר מתקדם ומפותח טכנולוגית , מדובר ברעיון חדשני וייחודי, רצוי מאוד לוודא כי ישנו צוות מתכנתים מאחורי הקלעים אשר ידע לפתח גם אפליקציות מסובכות יותר ולא שגרתיות.
ריכזתי עבורך רשימת עזר של נקודות הכרחיות שצריך לשים לב לקיומן במערכת חנות וירטואלית:
- התממשקות לחברת סליקת כרטיסי אשראי ישראלית או בינלאומית
- איכות הגדלת תמונות מוצרים (כיום ישנה אפשרות מתקדמת של זום אוטומטי לתמונות המוצרים ללא לחיצה על העכבר וללא חלונית קופצת)
- התאמה מלאה לגוגל ולמנועי החיפוש הפופולאריים
- מנוע לחיפוש מוצרים המגיש תוצאות גם עם שגיאות כתיב
- אפשרות להוספת תמונות/ סרטון וידאו/ קובץ מפרט/ מחיר מבצע ועוד לכל מוצר
- המצאות עגלת קניות ואפשרות להזנת סוגי משלוח ומחירים שונים לכל משלוח
- עמוד רכישה באמצעות כרטיס אשראי מוצפן ומאובטח (SSL)
- אמצעים לאבטחת מידע, הגנה מפריצות ועמידה בעומסי תנועה כבדים
- תמיכה בשפות נוספות לחנות
בנוסף על כך, כל אחד שקונה מוצר, במקרה זה – חנות וירטואלית, רוצה להגיע למקום אחד בו ניתנים כל השירותים הנלווים ולא להתחיל לחפש חברות אחרות לאחסון אתרים, קידום אתרים וכד'
לכן בדקו שהספק שלכם יודע גם לתת :
- שירותי אחסון
- שירות גיבויים יומי
- שירות ותמיכה לאחר הקמת האתר.
- מקום שניתן להגיע אליו פיזית ולקבל הדרכה.
לבסוף, נקודה נוספת מעניינת הינה -בונוסים. ישנם חברות תוכנה המציעות פגישת יעוץ בנושא שיווק וקידום האתר בחינם. ויש אף חברות המציעות שעות הדרכה פרונטאלית במשרדי החברה ללא עלות נוספת. הדבר חשוב במיוחד לכאלו המקימים אתר או חנות לראשונה ואינם מכירים או שאין להם ידע מוקדם בנושא. הדבר אף יהווה יתרון גם לכאלו שכן מכירים את עולם ניהול האתרים מאחר וכל מערכת ניהול שונה מהשנייה, ולבסוף – אין כמו לשבת מול הצוות שהקים ופיתח את החנות ולשאול הרבה שאלות ,לרדת לעומקם של הדברים ולא להסתפק רק בסרטוני הדרכה ותמיכה טלפונית .
אין טוב ממראה עיניים.
נכתב ע"י שרית דלל מאת חנות וירטואלית "קיווי"