מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

שיווק ישיר

שיווק ישיר: כיצד בנוי מערך מכירות יעיל?

/ אריאל בונוס בע"מ

כיצד בנוי מערך מכירות יעיל?

מאת: טל הראל, אריאל בונוס

מערך מכירות הוא הדבר המשפיע ביותר על דימויה ומיצובה של החברה. נוכחנו לגלות שמערך מכירות חזק ויציב הוא הגורם העיקרי לעלייתם ונפילתם של חברות רבות וגופים רבים ובעיקר על הדרך והצורה שבה יש להערך על מנת לבנות מערך מכירות יעיל.

על מנת לבנות מערך מכירות יעיל יש צורך לקבוע אסטרטגיית ניהול מכירות. מדובר בתוכנית מורכבת המצריכה התייחסות לכל הגורמים שמרכיבים את צוות המכירות כשבמרכזה עומד הצורך לחלק בצורה נכונה את האחריות של כל אחד מתתי הצוותים ובוודאי של העובדים. כך יהיה קל יותר לפקח על המכירות, למנוע טעויות חוזרות, ולמעשה לנהל אותן בצורה הפשוטה והנוחה ביותר.

המשאב האנושי – אנשי המכירות

על מנת להוציא את המיטב מאנשי המכירות, יש להכשיר מערך הדרכה יעיל ומעודכן. הדרכת המכירות הינה מהמסובכות ביותר, מוטלת על מנהלי המכירות שתפקידם להכשיר את צוות המוכרנים בטכניקות מכירה. מנהלי הצוותים אמונים על העזרה לאנשי המכירות בעת המכירה (זמן אמת) – בעיקר אם מדובר בעובדים חדשים בצוות ולשתף אותם בהשקפות העולם שלהם. אך למעשה, לא משנה איך ומה מלמדים את איש המכירות בתחילת דרכו המקצועית, בסופו של דבר כל איש מכירות מפתח סגנון מכירה אישי משלו. אם אנשי המכירות יאמצו לעצמם סגנון מכירה אישי מוקדם יותר ומוצלח יותר, כך ישתפרו יכולות המכירה ואחוזי המכירה יגדלו. על מנת להפוך את צוות המכירות לצוות מנצח, מנהלי המכירות צריכים לגלות את הצדדים החזקים והחלשים של כל אחד ואחד מאנשי המכירות ולנצל מהם את המיטב. חשוב להוסיף, שיש לשים דגש על שיתוף הפעולה בין אנשי המכירות לבין מנהלי המכירות. יש לצור אווירה מפרגנת וטובה שהוכחה כקריטית להצלחה.

תחקור והסקת מסקנות

בהנחה שהמטרה המרכזית הנה לשפר את יעילות המכירה, יש להפיק לקחים ולללמוד מהם. לא משנה אם המכירה הסתיימה בצורה טובה או לא, צוות מכירות מנצח תמיד צריך לסקור תוצאות ולשפרם. אומנם, אנשי המכירות אולי יראו זאת בצורה שלילית, של חוסר הערכה ואי אמון בעבודתם, אך יש להסביר להם שהביקורת הינה חלק אינטגרלי ממערך מכירות יעיל. ההערכה והפיקוח חייבים להיעשות בהתאם לאמות מידה קבועות וידועות מראש.

הצבת יעדים מול תגמולים

כלי נוסף שיעזור להעלות את אחוזי המכירה הוא העלאת המוטיבציה בקרב אנשי המכירות. על מנת להחדיר בהם מוטיבציה, יש לקבוע מטלות יעדי מכירה אישיים ויעדים קבוצתיים. יש לוודא שהיעדים הינם יעדים הגיוניים, מאתגרים ומצריכים מאמץ. אלמנט התחרותיות עשוי להיות מאוד מועיל אם בונים תחרות בריאה ומפרגנת. יש לדחוף את אנשי המכירות להתאמץ ולהשביע את רוצנם. ניתן אף לעשות מדי פעם אירועים חברתיים שמגבשים את הצוות ויוצרים סביבת עבודה נעימה. אסור כמובן לשכוח את התגמולים. הצבת יעדים ברורים מול עבודה ראויה ועמידה בהם, דורשת תגמול נאות וראוי. יחד עם זאת אסור להפריז בו ויש להימנע מירידה בערכו כתוצאה מעודפות.

לסיכום ניתן לומר, שחלוקת מטלות בהתאם, מעקב אחר המכירות, ניהול מקצועי, עבודת צוות יעילה ואווירה טובה בעבודה, מספקים תוצאות טובות לשיפור מערך המכירות אך מעל לכל, מאפשרים לו להיות יעיל לטווח ארוך.

אריאל בונוס בע"מ
כאשר אנו שומעים את המושג שיווק ישיר ברובנו מתעוררת תדמית שלילית ורדודה. אבל שיטת השיווק הזו חוסכת כסף רב ומציעה מוצרים זולים ואיכותיים.
כאשר אנו שומעים את המושג שיווק ישיר ברובנו מתעוררת תדמית שלילית ורדודה. אבל שיטת השיווק הזו חוסכת כסף רב ומציעה מוצרים זולים ואיכותיים.
אריאל בונוס בע"מ
אריאל בונוס בע"מ הנה חברת הדיוור והשיווק הישיר, מהגדולות בישראל. לחברה מספר רב של קטלוגים המופצים לקהל הלקוחות בהתאם להעדפותיהם ולהרגלי הקניות שלהם. החברה פעילה יותר מ-7 שנים.
סחרוב 18
רשל"צ
03-9539969
קישור לאתר
עסקים - מכירות
תאריך: 20/12/2010
תגיות:   שיווק    ישיר    מערך    מכירות    אריאל    בונוס   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - מכירות

ייעוץ שיווקי: לכוון את הפוקוס / אביב יועצים
במאמר זה נבחן את אחת הסיסמאות שכמעט אין חברת ייעוץ שיווקי שלא עושה בה שימוש. הסיסמא אומרת (בדיוק או בערך): "אנו נסייע לך לבדל את העסק שלך מהמתחרים ולהתבלט מעל כולם". האומנם מדובר בדרך פעולה חכמה?
ייעוץ שיווקי: עצת אחיתופל / אביב יועצים
כשאתם מקבלים עצה זו אח אחרת בנושא ייעוץ שיווקי, אתם קודם צריכים לשאול את עצמכם – האם האדם הנותן לכם אותה מבין דבר וחצי דבר בתחום העיסוק שלכם? ייעוץ שיווקי אמיתי יינתן לכם מפי חברה שמתמחה בתחום.
ייעוץ שיווקי: לשאוף מעלה / אביב יועצים
האם העסק שלכם מדשדש לאחרונה? האם אין תנועה של לקוחות ואף אחד לא מתעניין במה שיש לכם להציע? האם פנקס החשבונות יושב בצד, גלמוד, מעלה אבק? במידה ועניתן כן על השאלות האלו, אולי גם אתם צריכים ייעוץ שיווקי.
ייעוץ שיווקי: לפקוח עיניים לעולם חדש / אביב יועצים
לפעמים קורה שבתור בעלים של עסק, כבר אין לנו ממי ללמוד, אנחנו דורכים במקום. מטרתו של ייעוץ שיווקי הוא ליעל את העסק שלנו ולהצביע לנו על כיוונים שונים שבכלל לא הקדשנו להם מספיק מחשבה.
ייעוץ שיווקי: כשזמן הוא כסף / אביב יועצים
יועץ שיווקי פנימי מתוך החברה תמיד יעמוד לשירותי החברה, אז למה בעצם לקחת שירותים של חברה חיצונית? במאמר זה נסביר מדוע כדאי לקחת חברה חיצונית ומהם הסיכונים שבייעוץ שיווקי פנימי מתוך החברה עצמה.
האם אתם מפלחים את השוק שלכם / דני קרני
עד סוף שנות ה 80 כל מותג של רכב כוון לשוק מסוים - קדילק, מרצדס, סוברו, סוסיתא - כל מותג במחיר מסוים, באיכות, בגודל, בעיצוב, - אלו בנו את המכונית כמכוונת לשוק מסוים, אותו אנו מגדירים כפלח שוק.
ייעוץ שיווקי: על החברות העוסקות בתחום הייעוץ / אביב יועצים
אנשים אשר מעניקים ייעוץ שיווקי, כלומר יועצי שיווק, הם אנשים שמטרתם לעזור ללקוחותיהם להבין את טבע השוק שבו הם מנסים לעשות עסקים.
ייעוץ שיווקי: כמה טיפים לעוסקים בתחום השיווק / אביב יועצים
הטיפים הטובים ביתר שאפשר לתת לחברות של ייעוץ שיווקי מדברים על הנושאים של אסטרטגיות שיווק אישיות, יצירת תוכניות שיווק ייחודיות והבנת דרך חשיבתם של הצרכנים.
ייעוץ שיווקי: כיצד לבחור חברה בצורה נכונה / אביב יועצים
ייעוץ שיווקי מקצועי מאפשר לחברה לתת יותר פוקוס לפיתוח המוצרים שלה ולתפעול הכללי שלה. ייעוץ שיווקי מקצועי מייעל את עבודתה של מחלקת השיווק ומקל עליה.
ניהול תהליך מכירה יעיל / עוזי פלג
הליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, הכול מנקודת ראות והתנסות אישית של כותב המאמר.
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים