מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

מנכ"לים משתפים

מנכלי"ם משותפים או משתפים?

/ יסמין גורן

מנכלים משותפים או משתפים ?

השבוע הייתי עדה בפעם המי יודע כמה לכוחה של שיחה ,להשפעה שלה על התקשורת הבינאישית בארגון,על התחושות של עובדים ומנהלים ועל היכולת שלה לייצר תהליכים שהארגון משווע אליהם.

כולנו מכירים את המרוץ השוטף של העבודה: המשימות, היעדים, הפגישות עם לקוחות, הפגישות הפנימיות, יש גם פ.ע וקצת שיחות מסדרון,טלפונים,מיילים,סמסים...בקיצור יש את כל הסיבות שבעולם, בעיקר למנכ"לים, להרגיש שהיומן שלהם מלא מעל ומעבר, ומה שלא דחוף וחשוב, יידחה.

לא מעט ארגונים מנוהלים ע"י 2 מנכ"לים, מתוך מחשבה של חלוקת כוחות, של התמחות כל מנכ"ל בחלק החזק שלו, ומכאן רצים 2 הקווים במקביל. במקביל ? ממש לא. תחשבו על הזוגיות הזו בדיוק כמו כאל זוגיות בבית. חלוקת כוחות ? יש. מנהלים עניין משוטף ? יש. בחרו האחד את האחר מתוך הבנה שהם משלימים האחד את השני ? בהחלט. אז למה חשוב בזוגיות שלנו בבית להשקיע האחד בשני ? למה חשוב לצאת ביחד מעבר לגבולות הבית ולדבר – לא רק לאחר משבר ? מסיבה נורא פשוטה. מתוך הבנה שבלי זה, הזוגיות תיהיה פחות טובה.

השבוע אפשרתי לשיחה כזו בין 2 מנכלים להתקיים. שיחה פתוחה, אמיתית, מהלב, בלי לקוחות בסביבה ובלי משבר קודם. פשוט דברו חופשי על ההתנהלות שלהם בעבודה. התוצאה היתה מרתקת.

התפקיד שלי היה בסה"כ להתניע את השיחה,לשאול את השאלות ומאותה נקודה העברתי ל"ניוטרל" ונתתי להם את ההגה.

פתאום יכולתם לראות את 2 המנכ"לים מדברים ביניהם על דברים שמעולם לא עלו על השולחן, היו שם חילופי אשמה, שאלות נוקבות, נפתחו סיטואציות שלא נפתחו עד לאותו שלב,כל אחד מהם היווה תמונת מראה עבור השני ואז הגיעו השיקופים שהיו לא קלים למשמע אוזניים, אך נעשו בצורה בוגרת ,אסרטיבית ואמיתית מהלב.

הרגשתי שאני חייבת לאפשר לשניים לשוחח באופן פתוח, ועם כל הקושי שהם חוו ב"לפתוח פצעים" – פתאום הצורך בלהמשיך לדבר הגיע לראשונה מהם, ולא ממני כמשימה אימונית.

בתוך סערת הרוחות ,לרגע אחד בשיחה ביקשתי מהם לשחק משחק, לשנות את אחת הסיטואציות שקרתה בינהם בעבר ולבצע סימולציה תוך ניסוח מחדש של הדברים, מה שקרוי בשפה האימונית "REFRAMING".הסימולציה לא בוצעה בצורה מושלמת, אולם ההתכווננות של השניים קיבלה תפנית חיובית וכל צד הבין שהוא קיבל מתנה, ולמתנה הזו קוראים "זמן שיחה", ומי לא רוצה לפתוח מתנה ולהנות ממנה? 

באותו הרגע, ממקום של התנצחויות ונסיון להגן על האגו, השיחה הפכה למקום של הקשבה, הבנת הצד השני, הודאה בטעות, וגם אם עדין אין הסכמה על אותה סיטואציה ההיא...עדין יש תשומת לב לדברי האחר והבנה שכאשר מדברים על הדברים העקרוניים לנו, בסוף אפשר רק להרוויח מזה למרות שקשה. זוגיות כבר אמרתי ?

יהיה טעות להסיק שהנאמר כאן מתייחס רק לדרג בכיר כזה או אחר. מדובר בדוגמא קטנה המסמלת את החשיבות בקיום שיחות פתוחות וגלויות שאינן כפועל יוצא של סיטואציה, אלא פועל יוצא של הבנה כי מערכת יחסים עם עמיתים בעבודה יכולה להיות חזקה וטובה רק אם היא מגיעה משיתוף אמיתי. ולא כתוצאה מגורל משותף.

הפנטזיה שלי היא לגרום לשיחות מסוג כזה להתקיים גם כאשר אני לא נמצאית שם,כי זה בעצם תהליך של יצירת אמון בין מנהלים,עליו אני בהחלט לוקחת אחריות.

יסמין גורן
בעלים של gojob עסק לייעוץ ארגוני מזה 4 שנים.מתמחה בייעוץ ארגוני לעסקים בצמיחה, אימון עסקי והנחיית קבוצות בארגונים.
בעלים של gojob עסק לייעוץ ארגוני מזה 4 שנים.מתמחה בייעוץ ארגוני לעסקים בצמיחה, אימון עסקי והנחיית קבוצות בארגונים.
gojob
רעננה
קישור לאתר
עסקים - ניהול
תאריך: 24/2/2011
תגיות:   מנכ"לים משותפים   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - ניהול

תזרים המזומנים והקשר למבנה ההוצאות העסקי, למבנה התחרות הענפית, והבנק / עוזי פלג
העסקי, קצב הנשימה של העסק (והבעלים) מווסת בהתאם לכמות וקצב האספקה של החמצן העסקי. תכנון וניהול יעיל של תזרים המזומנים מחייב הבנה של מבנה ההוצאות העסקי, הבנת מבנה התחרות הענפית, אמון ורצון טוב של הבנק.
תוצר ניהולי בעייתי, היוצר בעצמו בעיות חדשות הוא וירוס ניהולי / עוזי פלג
שיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות ,הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת.
להצליח בעסקים על פי רונן הלל / רונן הלל
כדי להצליח בעסקים ובנתיב החיים חשוב להקפיד על מספר כללים שאם תיישמו אותם סיכויי ההצלחה שלכם יגדלו.
גיבוש אסטרטגיה שיווקית בחברות המוכרות לעסקים / גיא פרי
בכדי לגבש אסטרטגיה שיווקית בחברות המשווקות לעסקי (B2B), יש להבין את ההבדל במאפייני הביקוש בין שווקים עסקיים לשווקים צרכניים. שימוש בעקרונות נכונים, מאפשר לגבש אסטרטגיה שיווקית עבור חברות המוכרות לע
בחירת ספק מדפים לאחסנה כבדה / עוזי פלג
היא לבחור את ספק המדפים. ההתלבטות היא בין יצרן מקומי, לבין יצרן מחו"ל המיוצג בארץ על ידי גורם שיווקי. ההתלבטות היא לעיתים לא פשוטה, מה גם שרוב הלקוחות לא מכירים תמיד את הנושא ונעזרים ביועצים למיניהם.
הסודות מאחורי המדפים - מדוע הרשתות מגדילות את חלקו של המותג הפרטי שלהן ? / יובל לובנשטיין
יובל לובנשטיין, מסביר בדרכו המיוחדת, מדוע רשתות השיווק לוחצות להעלות את חלקו של המותג הפרטי שלהן על המדף.
קופה רושמת לניהול המכירות / ClickUP .
קופות רושמות חכמות הן פתרון מקיף לניהול בית העסק וניהול המכירות.
מה בין קיצוץ עלויות,חסכון והתייעלות / עוזי פלג
ים במהותם, ומציינים פעולות ומהלכים שמטרתם לשפר את מצב העסק על ידי הוזלות שיביאו לשיפור רווחים, ולשיפור כושר התחרות העסקי, או להארכת משך הזמן לשרוד בשוק, האם שלושת הפעולות זהות ורק הטרמינולוגיה שונה ?.
ארגון עסקי אשר איננו משלב בין אפקטיביות ויעילות הוא ארגון דפקטיבי / עוזי פלג
מספר לא קטן של מאמרים עוסק בקשר או באי קשר בין יעילות ואפקטיביות בארגון עסקי, כמו כן יש הטוענים שיעילות באה לעיתים על חשבון אפקטיביות. במאמר זה אציג את דעתי בנושא בליווי הסברים ודוגמאות.
ניקוי שטיחים / אלי סרוגו
אם היינו אומרים לכם שיש קשר לא מבוטל בין ניקוי שטיחים לבין תפוקת עובדים בארגון, הייתם מאמינים? ואם היינו אומרים לכם שיש מחקר שמוכיח את הקשר הזה?
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים