מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

כלים למפתחים - פייסבוק

פייסבוק – כלים למפתחים

/ גיא לביא
מה כבר לא נאמר על פייסבוק , הרשת החברתית ששוברת כל שיא אפשרי ומתפשטת כמו וירוס. פייסבוק עברה לאחרונה את החצי מיליארד משתמשים וכיום כבר לכולנו ברור שפייסבוק כאן כדי להישאר. אחד הדברים שממחישים יותר מכל את הכוונה של פייסבוק להמשיך ולתפוס נתח משמעותי באינטרנט היא באמצעות שלל כלים למפתחים שהרשת מפתחת עם הזמן. פייסבוק, בדומה לגוגל, מייצרת כלים שיעזרו למפתחים לפתח תוכנות ואפליקציות בתחומה – דבר שיעודד גולשים ומפתחים ובעיקר חברות שיווק ופרסום להתחיל לייצר תנועת גולשים איכותית לטובת המותג שלהם דרך הפייסבוק.

מייסד פייסבוק דואג להופיע בתקשורת ולספק מידע על כלים למפתחים ורכיבים חדשים שיאפשרו לכל אחד מאיתנו לפתח שלל אפליקציות באמצעות הפייסבוק. בכל מספר חודשים משחררת פייסבוק מדריכים מקצועיים שנועדו ללמד את הציבור כיצד ניתן לפתח בתוך פייסבוק.

הכלים בהם ניתן לפתח בפייסבוק
כאמור פייסבוק היא כיום הרשת בעלת זמן השהייה הארוך ביותר של גולשים. גם פייסבוק וגם המותגים הבינו שבזמן הגלישה בפייסבוק ניתן לייצר תכנים שיווקים לגולשים ולייצר קהילות גולשים ממוקדות מותגים. פייסבוק זמינה כיום בעשרות שפות שונות וגולשיה מתפרסים על כלל הגילאים, כך שלמעשה ניתן לשווק כל מוצר וכל חברה ולמצוא את קהל היעד המתאים עבורם בפייסבוק.

כמה כלים משמעותיים שניתן ליצור כיום בפייסבוק:
דפי אוהדים: דפי אוהדים הם כיום הסחורה החמה ביותר בפייסבוק, כל מותג וכל חברה בנתה לעצמה כבר דף אוהדים ואלו שלא בנו עומלים על כך בימים אלו. דפי אוהדים הם דרך נהדרת לייצר מועדון לקוחות של החברה שלכם. כך תוכלו לצרף עשרות אלפי אוהדים סביב המותג שלכם ולפנות בשיווק ישיר וממוקד אליהם בכל רגע נתון. ניהול של עמודי חברה בפייסבוק הנו שירות המוענק כיום על ידי חברות שיווק רבות באינטרנט. שפת ה-
FBML שפייסבוק פיתחה עבורנו , מאפשרת לנו לפתח את דפי האוהדים שלנו ולהפוך אותם למעוצבים ומקצועיים יותר. כיום כבר ניתן לבנות מיני אתרים בתוך הפייסבוק באמצעות שפת FBML. ניתן לבנות לשוניות / טאבים שונים שיציגו שירותים מהאתר ויפנו את הגולשים דרך קישור ישירות לאתר החברה. כמו כן ניתן להוסיף טפסים , מידע , מבצעים וקופונים שיהיו גלויים רק לחברי הדף. לדף האוהדים שלכם תוכלו להוסיף כפתורים מעוצבים, תמונות, קישורים וסרטונים.

חנות בפייסבוק: אחת האפליקציות שפייסבוק הוסיפה הנה אפשרות לבנות חנות בפייסבוק, ממש כמו אתר חנות אלקטרונית ודרכו ניתן למכור מוצרים ישירות באמצעות מערכות סליקה.

אפליקציות בפייסבוק: חברות רבות בונות כיום אפליקציות ייחודיות וייעודיות לפייסבוק. למעשה אחד התחומים המתפתחים ביותר בשנה האחרונה הנו פיתוח אפליקציות פייסבוק, כשגם פיתוח עבור הסלולר תופס תאוצה. פייסבוק עצמה מייצרת כלים לגלישה נוחה יותר בפייסבוק דרך הסלולר.

 
כוחו של הלייק
רבות דיברו על משמעות כמות האוהדים בדפים ועל ה"לייק" שהפך כבר למושג שגור בציבור. צעד משמעותי נוסף שעשתה פייסבוק השנה היא הוספת כפתורי לייק לאתרים נוספים ברשת. כיום במרבית פורטלי התוכן ובאלפי אתרים תוכלו למצוא את כפתור הלייק שמאפשר לגולשים להוסיף לייק על תכנים באתר שונים. התרומה לשיווק אתרים היא משמעותית, כל לייק של גולש אוטומטית מפורסם על הקיר שלו ונחשף לכל חבריו – דבר שתורם רבות להנעת גולשים לאתרים שונים.

הוספת סטרים בוקס לאתר:
רכיב נוסף שניתן להוספה לכל אתר הוא סטרים בוקס –
Stream box. זוהי למעשה תיבת פייסבוק שניתן להוסיף לכל אתר , שמאפשרת לגולשים הנמצאים באתר להגיב ישירות עם משתמש הפייסבוק שלהם באתר. הגולשים הנכנסים לאתר נחשפים לתיבה ויכולים להגיב באתר על ידי סיסמת הפייסבוק שלהם. התגובה שלהם מפורסמת באתר ובמקביל בפרופיל המשתמש שלהם בפייסבוק. התגובות אינן נשמרות וכל תגובה דורסת תגובות קודמות (בדרך כלל יוצגו עד 10 תגובות אחרונות). הסטרים בוקס נהדרת עבור אתרים שבהם רוצים לייצר צאט בין הגולשים בתוך האתר. למשל באתרים בהם יש שידור סרטונים או מוזיקה ויש רצון לייצר שיחות בין הגולשים.

פייסבוק קונקט:
פייסבוק קונקט נחשב לדור הבא של הפייסבוק. כהמשך לשיתוף הפייסבוק באתרים שונים ברשת, נבנתה האפליקציה פייסבוק קונקט שמאפשרת לכל האתרים להוסיף קוד לאתר שלהם , שיאפשר לגולשים להירשם לאתר שלהם עם פרטי הפייסבוק שלהם. הדבר נועד לחסוך את ריבוי הסיסמאות והמשתמשים באתרים שונים. גולשים רבים נרתעים מלהירשם לאתרים רבים וכך ניתן להירשם באמצעות חשבון אחד לאתרים רבים – הוא חשבון הפייסבוק. באמצעות קונקט ניתן לייעל ולקצר את תהליך ההרשמה לאתר ולשלב תגובות משתמשים בפייסבוק באופן שוטף באתר. הבעיה הגדולה של פייסבוק קונקט היא לאתרים , שלמעשה נותנים את כל פרטי הגולשים באתר שלהם (בעלי אתרים יודעים שמדובר במידע יקר) לפייסבוק. דבר זה מייצר תלות של האתר בפייסבוק כשכל מאגר הלקוחות של האתר מתבסס על פייסבוק.

גיא לביא
גיא לביא, מתכנת עם ניסיון של 12 שנים בתחום האינטרנט, הבעלים של Guru4rent - בית תוכנה בעל ניסיון רב באפיון ופיתוח מערכות אינטרנטיות מורכבות. מתמחה בעיקר בפיתוח אתרים יעודים, בניית אתרים בהתאמה אישית
גיא לביא, מתכנת עם ניסיון של 12 שנים בתחום האינטרנט, הבעלים של Guru4rent - בית תוכנה בעל ניסיון רב באפיון ופיתוח מערכות אינטרנטיות מורכבות. מתמחה בעיקר בפיתוח אתרים יעודים, בניית אתרים בהתאמה אישית
Guru4rent
בית תוכנה בעל ניסיון רב באפיון ופיתוח מערכות אינטרנטיות מורכבות. מתמחה בעיקר בפיתוח אתרים יעודים, בניית אתרים בהתאמה אישית
גיבורי ישראל 40
נתניה
0544414150
קישור לאתר
אינטרנט - רשתות חברתיות ופייסבוק
תאריך: 19/9/2010
תגיות:   פיסבוק למתכנתים    לייק    דפי אוהדים    סטרים בוקס    


ממומן

מאמרים נוספים בתחום אינטרנט - רשתות חברתיות ופייסבוק

אסטרטגיית תוכן בפייסבוק / קרן כהן
הפייסבוק נחשבת לרשת החברתית הגדולה ביותר המבוססת על תוכן גולשים. רשתות התוכן מבוסס גולשים משמשות כקרקע לתכנים רבים המופצים ברשת – בשלל אתרי בלוגים, קהילות ופורטלים של גולשים, אתרי מאמרים וכדומה
מכירת מוצרים בפייסבוק / קרן כהן
פייסבוק הופכת בשנים האחרונות לכוח שיווקי עצום עבור מותגים וחברות. לאחר שהרשת חצתה את קו חצי מיליארד הגולשים , כבר ברור מעל כל צל של ספק שפייסבוק פה בשביל להישאר ואלו מאיתנו שלא יפנימו זאת – יפסידו כסף
פרסום ברשתות חברתיות, יתרונות מול חסרונות / נמרוד הורביץ
בתקופה האחרונה מסתמן כי תרבות הגלישה השתנתה ובעיקר נתפסה בתוך הרשת החברתית. בולטות מבין הרשתות החברתיות הינן הפייסבוק והטוויטר.
מלחמת הסטטוסים נמשכת / Nisim Ohana
רמת ההתעניינות בפייסבוק הולכת וגוברת מדי יום, יותר ויותר סטטוסים עולים לאוויר, יותר ויותר אתרים שקמים בנושא, אבל מי האתר הכי יצירתי וכיפי בשבילכם?
שיווק ברשתות חברתיות – איך להניע את הגלגל / קייסי קולג'
שיווק ברשתות חברתיות מאפשר לנו להתחבר אחד אל השני ובכך לרקום בעדינות קשרים עסקיים, קשרים עם קולגות וקשרים עם לקוחות פוטנציאליים עתידיים. זו טעות לחשוב ששיווק ברשתות חברתיות הוא שיווק באינטרנט....
מיתוסים על רשתות חברתיות / מיטל הדר
מיתוסים על רשתות חברתיות - לא מה שחשבת...הכל במדריך הנ"ל
דיל יומי / דודי לבנטל
דיל יומי הינו תאור של צורת מכירה חדשה ואטרקטיבית באינטרנט המשתמשת במודל הרשת החברתית על מנת להשיגכ הנחות משמעותיות
פייסבוק – כלים למפתחים / גיא לביא
אחד הדברים שממחישים יותר מכל את הכוונה של פייסבוק להמשיך ולתפוס נתח משמעותי באינטרנט היא באמצעות שלל כלים למפתחים שהרשת מפתחת עם הזמן. פייסבוק, בדומה לגוגל, מייצרת כלים שיעזרו למפתחים לפתח תוכנות...
סקירת רשתות חברתיות בולטות בעולם / גיא לביא
עד לא מזמן כשהיינו שומעים על רשתות חברתיות, לרובנו זה היה מזכיר פורומים ואתרי קהילות שבעיקר כוונו לגולשים צעירים. במאמר זה נסקור רשתות חברתיות בולטות בעולם – מלבד פייסבוק.
היתרונות של הקמת עמוד מעריצים בפייסבוק / מושיקו ברכה
אם בעבר הייתה צריך שיהיה עמוד אינטרנט לעסק שלך כיום אתה יכול ליצור עמוד לפייסבוק שיתאר את העסק שלך בעיצוב שיתאים לך ובעלות נמוכה ביותר. במאמר הבא מפורטות מספר סיבות מדוע כדאי ליצור עמוד אוהדים.
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים