מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

קישרי לקוחות

ניהול קשרי לקוחות בעידן המודרני

/ בני ישראלי
ניהול קשרי לקוחות בעידן המודרני
שלום רב,
בימינו, בשל השינויים התכופים בכלכלה העולמית והשפעתם על המשק הישראלי, המשתנה חדשות לבקרים, נוצר מצב שבו על כל מוצר ושירות הניתן לצרכן הסופי ישנה ממש מלחמה ותחרות שרק הולכת וגוברת, מצד שני הצרכן הממוצע כיום, חכם יותר ומבצע סקר שוק יסודי עד שהוא רוכש מוצר או מקבל שירות מסויים.
כבעלי עסקים המספקים מוצרים שונים או כנותני שירותים, המתמודדים לא אחת עם התחרות הגואה והמיתון במשק, מציאות מורכבת זו מצריכה היערכות בהתאם, תגובה מהירה יותר לשינויים, זמינות גבוהה יותר, מתן שירות טוב יותר, שמירת "היד על הדופק" ולהתחרות על כל לקוח יותר מבעבר. כמו כן, נושא הגיוס של לקוחות חדשים ושימור לקוחות קיימים, מקבל בימינו דגש חזק יותר מבעבר וניתן לומר שזה נעשה צורך בסיסי-קיומי לכל בית עסק.
שיטות ודרכים להתמודדות עם הבעיה שנוצרה היו עד לפני מספר שנים פרי נחלתם של הארגונים הגדולים בלבד, שיכלו להרשות לעצמם להקצות משאבים, כח-אדם וסכומי עתק לטובת שימור לקוחותיהם או גיוס לקוחות חדשים, באמצעות רכישת שרתים ותוכנות יקרות שבהם הן בנו ותחזקו את מאגר הלקוחות שלהם. להבדיל מעסקים קטנים ובינוניים שבלית ברירה נאלצו לחסוך ולהשתמש באמצעים זולים, כגון: דפים, מסמכים, רישומים וקלסרים או אפילו באמצעות תוכנה "לא ידידותית" כזו או אחרת שמצאו ברחבי האינטרנט, שתנהל עבורם את רישומי לקוחותיהם. ברוב המקרים, אותם עסקים קטנים ובינוניים השתמשו בתוכנה או ערכו טבלאות באקסל שלא ממש נתנו להם מענה כולל ופרטני והיו רחוקות מאוד מלהיות דינאמיות לצרכיהם.
בתקופה האחרונה חל מהפך בעולם המחשבים, העולם עובר ל-"מחשוב ענן". רובנו שמענו לא אחת את המשפט הזה ולא כל כך הבנו את זה או שלא כל כך רצינו להיכנס לזה. "מחשוב-ענן" אומר בקצרה – שאין צורך ברכישת שרת או תוכנה שישבו במשרד או בעסק. כיום שרתים וחומרת מחשוב הקשורה אליהם עולה לא מעט כסף, ההוצאה הכספית לא מסתכמת רק ברכישת חומרה יקרה, יש צורך גם בהוצאה כספית לא מבוטלת עבור תוכנות, יישומים שונים, אבטחת מידע וגיבוי, שלא לדבר על צריכת החשמל הגבוהה שלהם ועל תחזוקתם השוטפת שעולה לא מעט. מסתבר שמחשוב הענן כובש לו אט אט את עולם המחשוב בשל ראיה כלכלית רחבה של עסקים רבים על פיה מחשוב הענן חוסך להם המון כסף.
כאשר מדברים על מחשוב הענן, ישנו יתרון נוסף לייעול וחיסכון כספי משמעותי גבוה יותר, המיועד לעסקים קטנים ובינוניים. זהו מודל חדשני שמתפשט לו בקצב הולך וגדל בקרב עסקים שונים בארץ ובעולם, מודל זה נקרא SaaS: Software as a Service        או בעברית - תוכנה כשירות. אם עד היום, היה לך שרת והעברת אותו לענן, כעת אתה יכול לוותר עליו ולקבל ישירות, באמצעות תשתית האינטרנט, את התוכנה שתמיד רצית לניהול העסק - בשכירות חודשית נמוכה מאוד, כבר היום עסקים רבים מקבלים דרכנו תוכנות כגון:  Priority, Sap Business one, Outlook, Exchange, Share-Point, Dynamics CRM ועוד.
התוכנה החשובה ביותר, הנותנת מענה לכל עסק קטן ובינוני לשימור וניהול לקוחותיו, מבלי להיכנס להשקעה גבוהה של עשרות אלפי דולרים, כמו בחברות הגדולות, היא Dynamics CRM מבית מיקרוסופט – "ניהול קשרי לקוחות". היתרון הבולט בתוכנת ה- CRM של מיקרוסופט באה לידי ביטוי בדינאמיות שלה, כלומר - היא מתאימה את עצמה לצרכים של כל עסק ועסק ולא הפוך, יתרון נוסף במודל זה הוא הזמינות - היכולת לעבוד בכל זמן ובכל מקום, קרי מכל מחשב שמחובר לרשת האינטרנט, בין אם זה ברכבת או במעמד הפגישה אצל הלקוח, או אפילו בבית-קפה. כמו כן, התוכנה מגיעה במספר שפות כולל עברית, והיא יכולה לבצע אין ספור תהליכים ופעולות הנדרשות לניהול פרטני ורחב של לקוחות, מתעניינים, קריאות שירות ותמיכה.
התהליך בניהול לקוחות הוא כל כך פשוט, שרוב לקוחותינו שמנויים כבר זמן מה לתוכנת ה- CRM, התפלאו כיצד הם שרדו ועבדו עד עכשיו. התוכנה ידידותית למשתמש ומתממשקת בקלות לתיבת הדואר האלקטרוני ולטלפון הנייד. התוכנה מציגה תהליך עבודה נכון, כפי שהוא אמור להיות מול לקוחות, זוהי ממש מתודולוגיה שלמה שנבנתה עם השנים ופותחה על ידי חברת מיקרוסופט ונחשבת למובילת השוק בתחום זה.
לדוגמא: נניח שקיבלתי כרטיס ביקור מלקוח פוטנציאלי, הדבר הראשון שאעשה הוא להזין את פרטיו למערכת, טבעי שלאחר מכן, אני אצור עימו קשר ואציע לו שירות או מוצר מסוים. כרטיס הביקור הוא בעצם הליד או בעברית פשוטה ההפניה שקיבלתי. התהליך הנכון הוא ליצור עימו קשר או במילים אחרות להפוך אותו להזדמנות מכירה, רק לאחר שהוא הזמין את המוצר או השירות הוא הופך ללקוח מן המניין ויתויק תחת ישות שנקראת "תיק לקוח", מכאן ואילך ניתן פשוט "לשלוף" את הלקוח בלחיצת כפתור, בכל פעם שנרצה לדעת עליו פרטים שונים שאלמלא התוכנה לא היינו זוכרים, פרטים כגון: היסטורית לקוח, הזמנות שביצע, דוחות מפולחים, מסמכים שצורפו, הפעולות שבוצעו מולו, התכתובת מולו, הזמנות, הצעות מחיר ועוד.
מערכת ה- CRM מאפשרת גם איתור רשימת לקוחות, מתעניינים לפי מוצר, אזור, סוג שירות וכדומה, ולשלוח אליהם מסר פרסומי ממוקד בדואר אלקטרוני, בלחיצת כפתור פשוטה.
גם אם אתה בעל עסק שעובד עם לקוחות קבועים ולא מתכוון להרחיב את מעגל לקוחותיך בטווח הקרוב, עדיין רצוי ומומלץ להיעזר בתוכנת ה- CRM לצרכים אחרים מול לקוחותיך הקבועים, בפעולות כגון: היסטוריית לקוח, עדכונים שוטפים, תזכורות, פילוח דוחות, ניהול זמן חיים למוצר או שירות שסופק, או אפילו מסמכים שצורפו לאותו לקוח ונמצאים כעת במעין גיבוי בענן.
המאמר פורסם באדיבות בני ישראלי, מנכ"ל חברת SHALEV IT
 מטמיעת מערכות CRM ומוצרים נוספים במודל "מחשוב ענן" 
 שותפים מוסמכים של חברת
WEBOX מחשוב עננים – ספקית שירותי מחשוב ענן ותוכנות במודל SaaS.

בני ישראלי
משמש כמנכ"ל חברת SHALEV IT, מתמחה בשיווק, רכש ולוגיסטיקה.
משמש כמנכ"ל משותף בחברת SHALEV IT
שליו טכנולוגיות מחשוב
אינטגרטור לעסקים קטנים ובינוניים, מתמחים במתן שרותי מחשוב IT,תחזוקה וסיסטם, מכירת חומרה ותוכנה, הקמת תקשורת מחשבים,פתרונות אבטחת מידע,גיבוי מרוחק,ניטור תקלות מרחוק,ניהול קשרי לקוחות CRM,מחשוב ענן SAAS.
ת.ד 177
סתריה
074-7010800
קישור לאתר
עסקים - עסקים קטנים
תאריך: 17/9/2010
תגיות:   CRM    ניהול קשרי לקוחות    SAAS    מחשוב ענן    קשרי לקוחות    תוכנת ניהול לקוחות   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - עסקים קטנים

הובלות - המדריך למובילים / הובלות בישראל
המדריך המלא למובילים מקצועיים
הכל על בר לאירועים וקפה לאירועים / gidi didi
מקובל לחשוב כי שירותי בר לאירועים או קפה לאירועים מיועדים דווקא לאנשים העורכים אירועים או שמחות משפחתיות רבות משתתפים אשר דורשים ארגון ולוגיסטיקה רבים ומיגעים. אולם, מה עם אירועים קטנים ופרטיים?
מלכודת "איכות היתר" של המוצר או השרות בעסקים קטנים / עוזי פלג
סופקת, את המחיר שהספק דורש אין בעיה לשום צד. הבעיה היא כאשר המוצר או השרות, מספקים "איכות יתר", אשר הצרכן איננו מזהה אותה, או איננו צריך אותה, ולכן איננו מוכן לשלם עבורה, ובמקביל ליצרן היא מוסיפה עלות
התפתחות עיצוב לוגו האולימפיאדה במאה השנים האחרונות והקשר שלו לליסה סימפסון / דרור זורע
הסמל האולימפי (logo) תוכנן לראשונה ב-1913, צורתו הינה חמש טבעות משולבות המסמלות את האיחוד של חמשת יבשות העולם. מעניין לבחון איך עיצוב לוגו המשחקים האלימפיים השתנה או התפתח לאורך השנים.
בעלות על לוגו חדש ורישומו כסימן מסחר / דרור זורע
עלות על לוגו חדש ורישומו כסימן מסחר לאחר שרכשת את הלוגו החדש שלך אתה הוא הבעלים עליו ובאחריותך כל נושא השימוש בו, זכויות היוצרים עליו ורישומו כסימן מסחרי במידת הצורך. לשימושך ערכנו מספר שאלות ותשובות
איך לשווק את העסק שלך בחינם / משה הרשקו
יווק היא הבעלים/מנכ"ל/מנהל המכירות ולעיתים קרובות גם המזכירה. על מנת לייצר זרם קבוע של מתעניינים ושל פניות, כזה שיאפשר לנו לצפות מכירות והכנסות, חייבים לשווק את העסק על בסיס קבוע ובצורה מתוכננת .
מרכזיות המוצר בתמהיל השיווק של העסק הקטן / עוזי פלג
קבלנות) שהושקעו בו משאבים ומכירתו אמורה לכסות את עלותו ולהותיר רווח, יש לזכור שגם אם יש מוצר, עדיין לא בטוח שיש לו זכות קיום, כנגזרת ישירה מכך, במידה ולעסק יש רק מוצר אחד, לא בטוח שלעסק יש זכות קיום.
הסיבות לחוסר זמן בניהול עסקים קטנים / עוזי פלג
אחת הבעיות המרכזיות כמעט בכל עסק קטן ובחלק מהעסקים הבינוניים. היא "העדר זמן" כרוני לבעלי תפקידי המפתח בעסק,"העדר הזמן" הוא אחד הגורמים המרכזיים לניהול לקוי ואי יכולת של העסק לפרוץ קדימה.
השקעה בציוד או בניהול בעסק קטן/בינוני / עוזי פלג
התעשייה נוטים להשקיע את מירב תקציבם ברכישת ציוד וממעטים להשקיע בתשתיות ניהול ארגון ובהשבחת המשאב האנושי, התפיסה העסקית שמקורה בייצור והרקע ממנו צמחו המייסדים של עסקים אלה, מכתיבה את סדרי העדיפויות .
ניהול קשרי לקוחות בעידן המודרני / בני ישראלי
כיום בשל השינויים התכופים בכלכלה העולמית והשפעתם על המשק הישראלי, נוצר מצב שבו על כל מוצר ושירות הניתן לצרכן הסופי ישנה תחרות שרק הולכת וגוברת, מצד שני הצרכן הממוצע כיום, חכם יותר ומבצע סקר שוק יסודי.
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים