מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

קיבעון

הקיבעון האנושי

/ זאב טופולנסקי
 

הקיבעון האנושי

 
 
האדם מחפש מודעות האדם מחפש רוחניות ברור !! הקול הפנימי  שבתוכו זועק ורוצה שסוף סוף  יתחילו להתייחס אליו גם הוא ככולנו זקוק לתשומת לב.
אבל מה היא באמת "רוחניות  ומה ומה בעצם הקול הפנימי שלנו מצפה מאיתנו לעשות?
ראשית הדרך "לרוחניות" היא "מודעות עצמית"- ומה זה אומר זה אומר התבוננות  אל תוך עצמנו  אל  תגובותינו והתנהגותנו ולהבחין שרוב תגובותינו אינן רצוניות  כי אם מותנות כתוצאה מהרגלי חיים שקיבלנו או שפיתחנו.
ההתבוננות במערכת הרגלים זו מגלה לנו את מהותנו הכוללת: הרגלים חיוביים  וכן הרגלים שליליים או פחות טובים אבל זה בסדר אין מה לדאוג כי זה מה שאנחנו ומנקודה זו אנו יכולים להתחיל "ללכת" בדרך העבודה הרוחנית ולנסות ולשפר אותם הרגלים מותנים הפחות טובים ששולטים בנו לאט לאט ובהשתדלות בלתי פוסקת  כי בטוח שברוב המקרים נפספס או ניפול אבל זה בכלל לא נורא ליפול- העיקר זה לקום ולהמשיך ללכת.
 
היכולת להשתנות היא היא ה"רוחניות" שהאדם מחפש והטעות הנפוצה היא שהאדם מתחיל ללמוד או לדבר על נושאים "רוחניים" קורא ספרים, הולך לחוגים לפיתוח המודעות וכד', ובטוח שהוא אדם "רוחני" אומנם אין בזה פסול בללמוד וגם מאמר זה הוא בעצם עוד מאמר ב"נושאים רוחניים" אבל ללא המעשה היכולת לשנות הרגלים, אנו נשארים  באותו מקום ללא שום שינוי מה שנקרא מקובעים.
מיותר לציין אבל בכל זאת חשוב להגיד, שהאדם שאינו נותן דעתו לעצמו ולמערכת ההרגלים ששולטים בו - אינו מממש את "משמעות החיים" ונשאר "תקוע" על הרגליו הטובים והפחות טובים וחבל!! כי "מה מותר האדם מהבהמה"?
ויותר מזה היות שהקול הפנימי (הנשמה שבתוכנו)  ממשיכה לזעוק ולחפש את תשומת הלב והעבודה הרוחנית האמיתית, הרי שתמיד יהיה האדם בחיסרון מסוים  ותחושת החיסרון או הריקנות גורמים לאדם לחפש אחר שינויים ודברים חדשים ואז הוא פונה החוצה ומנסה להשלים את החיסרון בדברים חיצוניים מוצרים מהחומר, הופעה שונה, סמים והנאות חומריות, וחיפוש אחר תשומת לב, התייחסות ואהבה מהסביבה, ולצערנו אף לוקחים  את תשומת הלב בכוח בעזרת משחקי מילים כמו "אם אתה לא אוהב אותי או לא אכפת לך ממני" מה שנקר "סחיטה רגשית".
כל הפעולות האלו הן פעולות שליליות שלא מניבות שום דבר אלא מחזקות את "הקיבעון האנושי" יותר ויותר ומעבירות את האחריות (או האשמה) למצבינו על האחרים.
כי השינוי צריך לבוא מתוכנו  - לשנות את הרגלינו השליליים ובמקום לקחת ללמוד איך לתת איך להבין את הסובבים אותנו ולפתח את מידת הכבוד והאהבה, הסבלנות, לשלוט ביצרינו  ובתאוותינו ולשמש דוגמא  אישית לסובבים אותנו.
 
והכל מכל כל בגלל האהבה !!
 
 
זאב טופולנסקי
כל המאמרים נכתבו על ידי בהשראת המציאויות השונות שחוויתי ועברתי בחיים וכל מציאות או תקופה היא שיעור בפני עצמו בתוך המסע הנפלא של החיים.
כל המאמרים נכתבו על ידי בהשראת המציאויות השונות שחוויתי ועברתי בחיים וכל מציאות או תקופה היא שיעור בפני עצמו בתוך המסע הנפלא של החיים.
הדרך זה האושר
מעלה אדומים
יהדות - כללי
תאריך: 12/7/2010
תגיות:   הדרך זה האושר   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום יהדות - כללי

ארון קודש והחשיבות של בית הכנסת לחיים היהודיים / אביב יועצים
בית כנסת הוא יותר מספרי או ארונות קודש. בית כנסת הוא בראש ובראשונה מקום בעל משמעות מיסטית ודתית עבור בני הדת היהודית.
ארונות קודש ובתי כנסת מיוחדים ברחבי העולם / אביב יועצים
בפעם הבאה שתהיו בבית הכנסת שלכם ותביטו בארון קודש, תחשבו על בתי הכנסת שברחבי העולם ותתפללו גם אתם להגיע אליהם יום אחד ולראותם.
ארון קודש כמספר סיפורים / אביב יועצים
ארון קודש הוא אמנם חפץ דומם שאיננו משמיע קול אך כדרכם של הרבה חפצים דוממים, אנשים שומעים אותו הוא מדבר אליהם.
ארון קודש: מה הוא אומר לך? / אביב יועצים
קהילות שונות ואנשים בונים סוגים שונים של ארונות קודש. כשהם רואים ארון קודש, אנשים שונים מגיבים אליו בצורות שונות שכן עבור אנשים שונים הארון מבטא דברים שונים.
תפילין: שעה של מסתורין / אביב יועצים
המראה של החפץ הקדוש והכה מוכר הזה מעורר בי הרגשה מוזרה. אני מביט על תפילין ואני מרגיש שמדובר במין חפץ מסתורי שכולו אפוף בסוד ובניחוח של עולם אחר ורחוק.
תפילין: קנייה כתהליך בונה / אביב יועצים
אפשר להפוך את תהליך הקנייה של זוג תפילין לתהליך בונה שבו לומדים על משמעות המצווה ובונים את הזהות היהודית והאישית בהקשר למצווה הזו.
ארון קודש: לבנות בשכל או ברגש? / אביב יועצים
אם רוצים להקצין את העניין, אפשר לומר שבנייתו של ארון קודש חדש יכולה להיעשות באחת משתי הדרכים הללו: בדרך השכל או בדרך הרגש. במציאות העניין הרבה פחות פשוט.
ארון קודש והידור מצווה מודרני / אביב יועצים
הידור בבניית ארון קודש מבטא גם הכבוד שהקהילה מרגישה כלפי ספרי התורה המונחים בתוך הארון, גם כלפי בית הכנסת שבו הארון שוכן וגם כלפי האמונה בכללותה.
ארון קודש: תורה, תפילה וקהילה / אביב יועצים
ארון קודש מבטא את השילוב בין שלושה ערכים חשובים ביהדות. תורה, תפילה , קהילה: שלושה ערכים שמתבטאים בעצם מהותו של ארון קודש.
ארון קודש: מה שאינו נגלה לעין / אביב יועצים
ארון קודש מסתיר מאחורי הפרוכת ובתוך החומרים שממנו הוא עשוי כמה וכמה דברים שעלולים להיעלם מעינינו.
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים