מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

שיווק עסק בחינם

איך לשווק את העסק שלך בחינם

/ משה הרשקו

כיצד לייצר יותר מכירות ובחינם

עסקים קטנים מתאפיינים בכך שאין להם תוכנית שיווק (שיווק = מכלול הפעילות שיוצרות הזדמנויות מכירה) מסודרת, אין להם מנהל שיווק ובדרך כלל הפונקציה שעוסקת בשיווק היא הבעלים/מנכ"ל/מנהל המכירות ולעיתים קרובות גם המזכירה.

על מנת לייצר זרם קבוע של מתעניינים ושל פניות, כזה שיאפשר לנו לצפות  מכירות והכנסות, חייבים לשווק את העסק על בסיס קבוע ובצורה מתוכננת .

במאמר זה אראה לכם אך ניתן לשווק את העסק שלכם בחינם!

כסף לא תצטרכו להשקיע, אבל זמן ואנרגיה לבצע את כל המשימות תצטרכו ובשפע ...

שיווק באינטרנט

אתר אינטרנט

הצעד הראשון לשיווק באינטרנט הוא אתר אינטרנט.

חיוני שיהיה לכם אתר משלכם כבר בשלבים הראשונים של הקמת העסק, על מנת שלקוחות יוכלו "למצוא" אתכם ברשת גם אם השיווק נעשה בעיקר מפה לאוזן.

ברשת קיימים הרבה אתרים שמאפשרים בניית אתר חינמי. אתרים אלו פשוטים לתפעול ומציעים בנייה של אתר פשוט ותבניתי. שמו לב לא להקים האתר שלכם באתרים שמחייבים אתכם לשתול באתר פרסומות סמויות וגלויות, דבר שיכול להפוך את האתר שלכם לאתר "זול" המשדר חוסר מקצועיות.

לעסקים קטנים עם תקציב מוגבל, אתרים אלו בהחלט יכולים לתת מענה תדמיתי מתאים ו"לספק את הסחורה".

www.weebly.com הוא אתר  מומלץ לבניית אתרים בחינם. האתר קל לתפעול והעיצובים שהוא מציע יפים מאד.  כנסו, שחקו עם האתר ותראו כמה מהר תוכלו "להרים" אתר משלכם.
אתר מומלץ נוסף הוא  :
http://www.support2all.co.il הממשק שלו בעברית וקל יותר לתפעול מהממשק . weebly

חשוב שתאפיינו את האתר שלכם ותגדירו לעצמכם את המטרה שלו: תדמית, מכירות, העברת אינפורמציה ועוד. אנו מציעים שתתמקדו במכירות ולא בתדמית. כלומר:

אל תנסו להלחם על המקום שלכם בזיכרונו של הלקוח (= שזהו הבסיס של השיווק התדמיתי). הסיכוי להצליח בזה הוא אפסי.

כן כוונו למכירה של המוצר ללקוח.

התרכזו בלקוח ובמה שהוא צריך או מחפש, ולא בעצמכם. לדוגמה:

n      מעניין: מה השירות/המוצר? כמה הוא עולה? מה זמן ההספקה?

n      והכי מעניין: איך הוא יכול לעזור לי, הלקוח, להגשים חלום שיש לי?

n      לא מעניין: יתכן ואפתיע  אתכם, אבל לא ממש מעניין את הלקוח למה הקמתם את העסק ומה החלומות שלכם. אל תהפכו את החלומות שלכם למרכז האתר.

n      ככל שתתחברו לחלום של הלקוח (לדוגמה: לאכול יותר ולרדת במשקל, להרוויח יותר ובפחות מאמץ, לגור בדירה גדולה יותר אבל לשלם שכירות קטנה יותר, לדבר שפה זרה אבל בלי להשקיע שעות בתירגול, שתהיה לי גינה מדהימה בלי שאזיע בשמש) , ותדגישו פחות את החלום שלכם -- כך ייטב.

n      לא מעניין: שעות הפתיחה של העסק מעניינות את הלקוח רק לאחר שהוא החליט לרכוש. לא ראוי שהן תוצגנה כבר בעמוד הבית של האתר.

חשוב מאד! איספו באדיקות את כתובות המייל של הלקוחות שלכם. הציעו להם להירשם לעדכונים במייל וקחו את כתובת המייל

השתמשו בפרסום דו-שלבי:  הציעו ללקוח להירשם להרצאה בחינם, או לקבל ממכם עדכונים המייל בנושא שמעניין אותו. אחרי שתרכשו אמון תוכל להתקדם למכירה של המוצר או השירות.

בנוסף, הציעו הצעה קונקרטית שמתאימה ללקוח שלכם.
.

שיווק חברתי

חשוב שתקדמו את האתר שלכם ברשת באמצעות :

1.      פרסום באינדקסים מתאימים (לדוגמה: מטפלת שיאצו יכולה לפרסם באינדקס המטפלים מיסטי  http://www.mysti.co.il

2.      הצטרפות לרשתות חברתיות כמו קפה דה מרקר, LINKED IN ועוד..

3.      הצטרפו לקהילות חברתיות רלוונטיות לתחום העיסוק שלכם (מעצב גרפי יכול להצטרף לקהילת המעצבים של ישראל באתר  http://www.israel-designers.org

4.      כתבו מאמרים מקצועיים (באתרים כגון READER  למשל), כתבו בלוגים (תפוז, קפה דה מרקר) והגיבו לבלוגים של אחרים. הקפיד לחתום בשימכם והוסיפו את פרטי העסק שלכם ולינק לאתר שלכם.

5.      הירשמו לאתרים המספקים תשובות לשאלות (אתר Sheelot  למשל ...) הגיבו בתשובות מקצועיות לשאלות בפורומים שונים בתחום עיסוקכם והתמחותכם.

נתיבי פעולה אלו דורשים התמדה והשקעה רבה אך הם דרך מעולה לייצר חשיפה שיווקית טובה ובחינם לעסק שלכם, ולאורך זמן גם ייצרו לכם פניות מלקוחות ובקשות לשיתופי פעולה.

ולא נשכח את  FACEBOOK שמהווה היום כלי שיווקי מעולה, דרכו ניתן לפרסם את העסק שלכם בצורה פשוטה וקלה.

האם סיימנו ואפשר לנוח?
זהו שלא. הגיע הזמן לצאת החוצה, ולשווק את עצמכם בשטח ...

שיווק באמצעות NETWORKING

NETWORKING היא גישה שיווקית העושה שימוש במפגשים חברתיים של אנשי עסקים ובעלי עסקים מרקעים שונים, למטרת יצירת רשתות חברתיות. הקשרים החברתיים יובילו לשיתופי פעולה ולהזדמנויות עסקיות

עקרון ההצלחה של NETWORKING

כולנו אוהבים לקבל המלצות על שירותים שאנשים אחרים כבר התנסו בהם ו/או לפנות למקבל שירות שמישהו מחברינו כבר מכיר אותו ויש קשר ראשוני עקיף .

"שלומי הפנה אותי אליך... הוא מסר לך ד"ש" – משפט שכבר פותח דלתות ושובר חסמים.

ככל שהרשת תגדל- כך יגדל גם מעגל הלקוחות  הפוטנציאליים שלכם- הרשת עובדת גם כשאנשים ישנים...

על מנת לעשות צעדים ראשונים בתחום נסו:

·         להצטרף לאחת מקבוצות הNetworking. לדוגמה:  "עסקים עושים עסקים", שפ"ע, או BNI.
הירשמו, צרו קשר עם אנשים אחרים והתחילו לשווק את העסק שלכם.

o       הפעילות בעסקים עושים עסקים היא חינמית כאשר החברים מתוגמלים על עסקאות שהם מספקים או מקבלים.

o       הפעילות ב-BNI עולה כ-2,000 ₪ בשנה.

·         לעסוק בפעילות התנדבותית בתחום עיסוקכם  (אם זה גם בא מהלב כמובן ...), הרצאות בבתי ספר, ארגון פעילות הקשורה לעסק שלכם במתנ"ס או בכל מקום אחר.

·         להגיע לכנסים מקצועיים בתחום העיסוק שלכם. כנסו לאתר זה   והתרשמו מפשטות ההצטרפות לכנס כזה או אחר . WWW.KNASIMPORTAL.CO.IL  

מדובר בעבודה לא פשוטה אבל לאורך זמן היא יכולה להניב פירות !

שיווק מקומי

פעלו באזור הקרוב לכם, בהתאם לטיב העסק שלכם והיכן שהלקוחות שלכם נמצאים:

·       תנו חסות לאירועים מקומיים, או לקבוצה מקומית (אולי לקבוצת ילדים? לדוגמה: בהוקי גלגיליות, כדורסל, כדורגל ...)

·       היו מעורבים בקהילה

·       צרו קשר עם העיתונות המקומית באזור מגוריכם. הם תמיד מחפשים אנשים מקומיים שעשו דברים מעניינים. נסו לעניין אותם בכם ובעסק שלכם.

·       צרו קשרים עם עסקים אחרים בסביבתכם, ונסו ליצור שיתופי פעולה

·       אם יש לכם חנות, וודאו שיראו אותה ע"י שילוט מתאים, שלטי הכוונה ועוד

סיכום

צאו והתחילו לשווק את בעסק :

  • הקימו אתר אינטרנט.
  • בנו רשימת תפוצה -  אספו את הפרטים האישיים של הלידים (לקוחות פוטנציאלים) שפונים אליכם והתחילו לספק להם במייל מידע מעניין ורלוונטי הקשור לעסק שלכם. שמו לב שאתם צריכים לקבל את רשותם של בעלי המיילים לפני שאתם שולחים אליהם מייל. בהשקעה מתאימה, הלידים יהפכו בעתיד ללקוחות.
  • קדמו את האתר שלכם -  פרסמו בכל האינדקסים החינמיים תחילה
  • פתחו כרטיס ברשת חברתית אחת לפחות  – אני ממליץ להתחיל בקפה דה מרקר.
  • אחרי שיש לכם כרטיס ברשת החברתית התחילו להשתתף בדיוני הפורמים השונים הרלוונטיים לתחום העיסוק שלכם,
    שתפו את החברים במידע ובידע שלכם. הקפידו להוסיף את הלינק של האתר שלכם בסוף כל פוסט/מאמר שתכתבו .
  • התחילו להשתתף בפורום מקצועי אחד לפחות ברשת
  • שלחו מיילים לכל החברים/מכירים שלכם עם מבצע מעניין בהקשר של המוצר/שרות שלכם. תנסו להניע אותם לפעולה...
  • צרו מועדון לקוחות ותתחילו לשעבירו אליה מבצעים שונים, הטבות ועוד.
  • צרו שיתופי פעולה עם עסקים קרובים אליכם
  • לכו לכנסים מקצועיים חינמיים ועשו NETWORKING


משה הרשקו
FORWARD– ייעול ופיתוח עסקים

moshe@4ward.co.il
WWW.4WARD,CO.IL
052-2343361

משה הרשקו
יועץ עסקי, בעלים של forward ייעול ופיתוח עסקים. מתמחה בייעוץ עסקי וליווי עסקים קטנים מתחום המסחר, השירותים וקמעונאים.בעל תואר MBA.
יועץ עסקי, בעלים של forward ייעול ופיתוח עסקים. מתמחה בייעוץ עסקי וליווי עסקים קטנים מתחום המסחר, השירותים וקמעונאים.בעל תואר MBA.
forward ייעול ופיתוח עסקים
ליווי ויעוץ לעסקים קטנים מתחום המסחר, השירותים והקמעונאות. אצלנו היעוץ העסקי פרקטי ומותאם לאופי וליכולת הפיננסית והתפעולית של עסק קטן. הליווי שלנו צמוד ואישי וכולל מתן כלים ופתרונות יישימים ואפקטיביים!
קיסריה
0522343361
0777579988
קישור לאתר
עסקים - עסקים קטנים
תאריך: 26/2/2011
תגיות:   עסקים קטנים    שיווק לעסקים קטנים    שיווק ממוקד    שיווק בחינם    הגדלת מכירות    יעוץ עסקי    ייעוץ עסקי    יועץ ע   


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - עסקים קטנים

הובלות - המדריך למובילים / הובלות בישראל
המדריך המלא למובילים מקצועיים
הכל על בר לאירועים וקפה לאירועים / gidi didi
מקובל לחשוב כי שירותי בר לאירועים או קפה לאירועים מיועדים דווקא לאנשים העורכים אירועים או שמחות משפחתיות רבות משתתפים אשר דורשים ארגון ולוגיסטיקה רבים ומיגעים. אולם, מה עם אירועים קטנים ופרטיים?
מלכודת "איכות היתר" של המוצר או השרות בעסקים קטנים / עוזי פלג
סופקת, את המחיר שהספק דורש אין בעיה לשום צד. הבעיה היא כאשר המוצר או השרות, מספקים "איכות יתר", אשר הצרכן איננו מזהה אותה, או איננו צריך אותה, ולכן איננו מוכן לשלם עבורה, ובמקביל ליצרן היא מוסיפה עלות
התפתחות עיצוב לוגו האולימפיאדה במאה השנים האחרונות והקשר שלו לליסה סימפסון / דרור זורע
הסמל האולימפי (logo) תוכנן לראשונה ב-1913, צורתו הינה חמש טבעות משולבות המסמלות את האיחוד של חמשת יבשות העולם. מעניין לבחון איך עיצוב לוגו המשחקים האלימפיים השתנה או התפתח לאורך השנים.
בעלות על לוגו חדש ורישומו כסימן מסחר / דרור זורע
עלות על לוגו חדש ורישומו כסימן מסחר לאחר שרכשת את הלוגו החדש שלך אתה הוא הבעלים עליו ובאחריותך כל נושא השימוש בו, זכויות היוצרים עליו ורישומו כסימן מסחרי במידת הצורך. לשימושך ערכנו מספר שאלות ותשובות
איך לשווק את העסק שלך בחינם / משה הרשקו
יווק היא הבעלים/מנכ"ל/מנהל המכירות ולעיתים קרובות גם המזכירה. על מנת לייצר זרם קבוע של מתעניינים ושל פניות, כזה שיאפשר לנו לצפות מכירות והכנסות, חייבים לשווק את העסק על בסיס קבוע ובצורה מתוכננת .
מרכזיות המוצר בתמהיל השיווק של העסק הקטן / עוזי פלג
קבלנות) שהושקעו בו משאבים ומכירתו אמורה לכסות את עלותו ולהותיר רווח, יש לזכור שגם אם יש מוצר, עדיין לא בטוח שיש לו זכות קיום, כנגזרת ישירה מכך, במידה ולעסק יש רק מוצר אחד, לא בטוח שלעסק יש זכות קיום.
הסיבות לחוסר זמן בניהול עסקים קטנים / עוזי פלג
אחת הבעיות המרכזיות כמעט בכל עסק קטן ובחלק מהעסקים הבינוניים. היא "העדר זמן" כרוני לבעלי תפקידי המפתח בעסק,"העדר הזמן" הוא אחד הגורמים המרכזיים לניהול לקוי ואי יכולת של העסק לפרוץ קדימה.
השקעה בציוד או בניהול בעסק קטן/בינוני / עוזי פלג
התעשייה נוטים להשקיע את מירב תקציבם ברכישת ציוד וממעטים להשקיע בתשתיות ניהול ארגון ובהשבחת המשאב האנושי, התפיסה העסקית שמקורה בייצור והרקע ממנו צמחו המייסדים של עסקים אלה, מכתיבה את סדרי העדיפויות .
ניהול קשרי לקוחות בעידן המודרני / בני ישראלי
כיום בשל השינויים התכופים בכלכלה העולמית והשפעתם על המשק הישראלי, נוצר מצב שבו על כל מוצר ושירות הניתן לצרכן הסופי ישנה תחרות שרק הולכת וגוברת, מצד שני הצרכן הממוצע כיום, חכם יותר ומבצע סקר שוק יסודי.
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים