מאמר - האתר הראשי להפצת מאמרים וקידום מקצועי
כניסה למערכת כותבי מאמרים כתיבת מאמר חיפוש מאמר מאמרים
 
 
 

התיעלות תהליכי יצור

התייעלות בתהליכי ייצור או שירות

/ יהושע וייס

עסקים ומפעלים מתמודדים היום בשתי גישות שונות עם המשבר הכלכלי:

א) חסכון בעלויות הייצור/השירות.

ב) הגדלת תפוקות /איכות /נצילות ועוד

 

ע"י  הינה גישת זמן המחזור המהיר, עוסקת בשדרוג תהליך הייצור / השירות,FAST CYLE TIME  התמקדות באורך זמן המחזור והצבת יעד נועז לקיצורו בסדרי גודל של עשרות אחוזים.

לשיטה אקרא בקיצור אפ.סי.טי.

 

הגדרת גישת זמן מחזור מהיר –

הינו היכולת לחתירה עצמאית ומתמשכת:  לזהות, לספק ולקבל תשלום/ערך עבור מילוי צורכי הלקוח מהר יותר מכל אחד אחר.

 

גישת ה-אפ.סי.טי.  הינה גישה מוכחת היטב בהישגים שאוכל להציג בפירוט בפגישה אישית.

 הגישה אפקטיבית לכל סוגי התהליכים בתעשייה ובשירותים

כך למשל:

א)  בפרויקט שעשיתי עם רשות הדואר, התקצר זמן מסירת מכתב רשום מיומיים ליום (בניסוי בן שלושה חודשים במספר צוותי דוורים), הפתרון שגובש  בתהליך הייעוץ ההוא, אומץ במרבית יחידות חלוקת הדואר הגדולות בארץ.

ב)  בפרויקט ייעוץ בתעשיית הרכבת הינעים, הושגה קפיצת תפוקה בת 40% בתוך 5 חודשים.

ג) בפרויקט בתחום העמקת הגביה ושיפור השרות של רשות מקומית, הושגו הישגים מגוונים ומרשימים שהשיגו פרס לרשות הזו.

 

מהלך טיפוסי של אפ.סי.טי. כולל הקמת צוות רב תפקודי, וניתוח כל הטווח- של תהליך נבחר בשירות או בייצור, מקבלת ההזמנה ועד גבית התשלום.

ע"י ניתוח הסיבות להתארכות זמן המחזור , עולה צוות הניתוח על סיבות לתופעות מציקות נוספות :

  1. בזבוז משאבים (ומכאן הפתח לחסכון בעלויות או התייעלות תהליכית).
  2. מקורות להיווצרות שירות/ מוצר פגום/תלונות לקוחות (ומכאן הפתח לשיפור תוצרי התהליך).
  3. הסיבות להיתקעות הזמנה בין תחנות עבודה בתהליך, (ומכאן מנוף האצת זמן המחזור), לשם הגברת כושר היצור/השירות בזמן נתון עבור הלקוח.

הצוות עצמו מציע, מעצב ובוחן פתרונות מכל היבטיהם, ומיישם אותם מתוך ראיית כל ההשפעות המערכתיות של כל פתרון. לצורת הפעלה כזו של צוות העובדים השלכות מעולות על שפור המוטיבציה של העובדים.

באופן זה הופכת שיטת אפ.סי.טי לפתרון  משולב מועדף, המשיג ללקוח שלי הן חסכון בעלויות והן שפור תפוקות או נצילות, באותו מהלך עצמו.

 

המחשת מהלך -  במפגש עם הנהלת הפירמה מוצגת להנהלה מצגת , ובנוסף אני ממחיש את עקרונות הפעולה וההישג ע"י משחק המוכיח במקום את יעילות השיטה.

 

תכונות נוספות של השיטה

א) עמידה במועדי הזמנה-  הופכת להיות משתנה קריטי בעולם תחרותי. יישום השיטה.

יכול להעניק לך מנהל התפעול/השירות, מנוף רב עוצמה לשיפור דרמטי בעמידה במועדי אספקה מובטחים.

ב) בעייתיות תהליכי שירות-  רבים סבורים, שיש צורך בכלים שונים לטיפול בבעיות ותהליכי שירות לעומת תהליכי ייצור.

לשיטה יתרון מדהים ביכולת להקיף גם את הסוגיות שמכניס הלקוח לתוך תהליך השירות (זה המשתנה המרכזי המבדל תהליכי שירות מתהליכי ייצור).

 

ג) ז'רגון מקצועי- כידוע, מהנדסים, מפעילים , אנשי מו"פ, ותחזוקנים אינם דוברים אותה שפה מקצועית. בעיה דומה מתרגשת על ארגונים עסקיים ושירותיים בהם מחלקות: כלכליות , משפטיות, רכש, שירות ושימור לקוחות, דוברים ז'רגונים פרופסיונליים שונים. דבר זה מוליד מדדי הצלחה מחלקתיים שאינם "מנגנים יחד".

יתרון מרכזי נוסף של הגישה מתבטא ביכולתה לגשר במהירות על פערי ז'רגון מקצועי לרוחב הארגון וליצר אינטגרציה תהליכית אמיתית לעבר יעדי התהליך, מעבר למחלקות השונות בארגון, ע"י הנהגת מדד מרכזי חוצה גבולות הפונקציות השונות למדידה של זמן מחזור.

 

ד) שונות בהזמנות- ניתן להראות שפור דרמטי באורך זמן מחזור, אפילו במשרד עורכי דין בו למעשה מטופלות תביעות או ייצוגים מאד שונים במורכבותם זה מזה.

 

לבסוף, על דרכם של מנהלים החותרים להשיג  שפור דרמטי של תוצאות עסקיות  עומדים בעקר הגורמים הבאים:

  1. חשש שלהם מחשיפת מידע אמיתי - "על השולחן" (למרות סודיות מובטחת)
  2. חשיבה במקטעים  - האמונה שאפשר לשפר תהליך שהוא אינטגרל חי של מרכיבים רבים- ע"י טיפול "פרה פרה".
  3. אוירה בארגון, המעודדת ריצוי הממונים.

 

לכן, ההצלחה שייכת למנהלים שבחרו לזוז מאזור הנוחות הכולל בתוכו את הבעיות אותה פותרת השיטה.

 

שוקי וייס – יעדים צמיחה עסקית

סלולרי- 052-8790003

 

יהושע וייס
ת.2 בהנ' תשעיה ונהול, בנוסף למודי ת.1 + ת.2 בתחומים התנהגותיים. בעל השגים מוכחים בתהליכים ארגוניים , קהילתיים משפחתיים ואישיים.
ת.2 בהנ' תעשיה ונהול, בנוסף למודי ת.1 + ת.2 בתחומים התנהגותיים. בעל השגים מוכחים בתהליכים ארגוניים , קהילתיים משפחתיים ואישיים.
יעדים ייעוץ לצמיחה
פתרון בעיות עיקשות ומחזוריות; השגים ותפוקות משופרים דרמטית; שינוי בתהליכים בין אישיים צוותיים משפחתיים וארגונים - לטובת השגים נדרשים. תהליך ייעוץ רווי הומור וחשיבה חיובית.
רחובות
052-8790003
עסקים - ניהול
תאריך: 2/11/2010
תגיות:   הגברת תפוקה    התייעלות השרות     תהליכי ייצור    קצור זמן אספקה    חסכון בעלויות    שפור תוצרי תהליך       


ממומן

מאמרים נוספים בתחום עסקים - ניהול

תזרים המזומנים והקשר למבנה ההוצאות העסקי, למבנה התחרות הענפית, והבנק / עוזי פלג
העסקי, קצב הנשימה של העסק (והבעלים) מווסת בהתאם לכמות וקצב האספקה של החמצן העסקי. תכנון וניהול יעיל של תזרים המזומנים מחייב הבנה של מבנה ההוצאות העסקי, הבנת מבנה התחרות הענפית, אמון ורצון טוב של הבנק.
תוצר ניהולי בעייתי, היוצר בעצמו בעיות חדשות הוא וירוס ניהולי / עוזי פלג
שיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות ,הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת.
להצליח בעסקים על פי רונן הלל / רונן הלל
כדי להצליח בעסקים ובנתיב החיים חשוב להקפיד על מספר כללים שאם תיישמו אותם סיכויי ההצלחה שלכם יגדלו.
גיבוש אסטרטגיה שיווקית בחברות המוכרות לעסקים / גיא פרי
בכדי לגבש אסטרטגיה שיווקית בחברות המשווקות לעסקי (B2B), יש להבין את ההבדל במאפייני הביקוש בין שווקים עסקיים לשווקים צרכניים. שימוש בעקרונות נכונים, מאפשר לגבש אסטרטגיה שיווקית עבור חברות המוכרות לע
בחירת ספק מדפים לאחסנה כבדה / עוזי פלג
היא לבחור את ספק המדפים. ההתלבטות היא בין יצרן מקומי, לבין יצרן מחו"ל המיוצג בארץ על ידי גורם שיווקי. ההתלבטות היא לעיתים לא פשוטה, מה גם שרוב הלקוחות לא מכירים תמיד את הנושא ונעזרים ביועצים למיניהם.
הסודות מאחורי המדפים - מדוע הרשתות מגדילות את חלקו של המותג הפרטי שלהן ? / יובל לובנשטיין
יובל לובנשטיין, מסביר בדרכו המיוחדת, מדוע רשתות השיווק לוחצות להעלות את חלקו של המותג הפרטי שלהן על המדף.
קופה רושמת לניהול המכירות / ClickUP .
קופות רושמות חכמות הן פתרון מקיף לניהול בית העסק וניהול המכירות.
מה בין קיצוץ עלויות,חסכון והתייעלות / עוזי פלג
ים במהותם, ומציינים פעולות ומהלכים שמטרתם לשפר את מצב העסק על ידי הוזלות שיביאו לשיפור רווחים, ולשיפור כושר התחרות העסקי, או להארכת משך הזמן לשרוד בשוק, האם שלושת הפעולות זהות ורק הטרמינולוגיה שונה ?.
ארגון עסקי אשר איננו משלב בין אפקטיביות ויעילות הוא ארגון דפקטיבי / עוזי פלג
מספר לא קטן של מאמרים עוסק בקשר או באי קשר בין יעילות ואפקטיביות בארגון עסקי, כמו כן יש הטוענים שיעילות באה לעיתים על חשבון אפקטיביות. במאמר זה אציג את דעתי בנושא בליווי הסברים ודוגמאות.
ניקוי שטיחים / אלי סרוגו
אם היינו אומרים לכם שיש קשר לא מבוטל בין ניקוי שטיחים לבין תפוקת עובדים בארגון, הייתם מאמינים? ואם היינו אומרים לכם שיש מחקר שמוכיח את הקשר הזה?
מאמרים תפריט ראשי
שאלות ותשובות
יתרונות
אודות
הסבר
צור קשר
 
 
 
אודות | צור קשר | מפת האתר | אינדקס אתרים | sitemap | סניפים